5 bí quyết quảng cáo khách sạn hiệu quả cao năm 2017

quảng cáo khách sạn

Muốn làm tốt marketing và quảng cáo khách sạn thì chủ khách sạn luôn phải cập nhật thông tin, xu hướng marketing trong năm, thời gian, thời điểm. Bắt kịp xu hướng truyền thông chính là chìa khoá giúp thương hiệu khách sạn của bạn tiến xa và nhanh hơn. Bài viết dưới đây ezFolio xin giới thiệu với bạn 5 phương thức truyền thông xã hội năm 2017 giúp khách sạn tiếp cận đối tượng khách hàng tốt hơn.

1. Tập trung mạnh vào Fanpage

Fanpage là một kênh marketing khách sạn không thể thiếu, vì vậy việc đầu tiền khi làm truyền thông và quảng cáo khách sạn đó chính là hãy tạo cho khách sạn của mình một Fanpage, có đầy đủ thông tin và hình ảnh bắt mắt.
Xu hướng tìm kiếm của khách du lịch là tìm kiếm những khách sạn có mặt trên Facebook để xem hình ảnh thực sự của khách sạn đó do những người đi trước chia sẻ. Vì vậy đây chính là điểm mà chủ khách sạn cần tập trung đầu tư để quảng cáo khách sạn tốt hơn. Xây dựng nội dung Fanpage, hình ảnh check-in khách hàng trên Fanpage, hình ảnh khách hàng review về khách sạn trên Fanpage để lấy tư liệu cho những khách du lịch tiếp theo.

2. Instagram là nền tảng hiệu quả nhất cho quảng cáo khách sạn

Việc đồng bộ giữa Instagram và Facebook sẽ giúp việc đăng bài, hình ảnh giữa 2 kênh truyền thông này dễ dàng và tiếp kiệm thời gian hơn. Năm 2017 kênh Instagram hứa hẹn sẽ được rất nhiều người sử dụng và bùng nổ truyền thông bởi cách thức truyền tải thương hiệu cũng như đơn giản việc follow giữa các thương hiệu khá dễ dàng.
Đối với khách du lịch lại rất coi trọng những hình ảnh và dịch vụ của khách sạn, vì vậy hãy chia sẻ những dịch vụ trên lên Instagram để tiếp cận khách hàng tiềm năng. Lượng khách hàng trẻ tuổi hoạt động rất mạnh trên Instagram là một lợi thế để quảng cáo khách sạn dành cho giới trẻ

3. Cá nhân hoá khách hàng

Từ khi Facebook thay đổi biểu tượng cảm xúc dưới mỗi status thì xu hướng cá nhân hoá khách hàng đang được ưa chuộng ở khắp mọi nơi. Đã đến thời điểm mà để quảng cáo khách sạn, cần đề cao nhu cầu khách hàng, cá nhân hoá mong muốn của từng người khi chọn một khách sạn để sử dụng. Giải pháp cho bạn chính là hãy thêm thật nhiều dịch vụ cho khách sạn của bạn, để có thể cung ứng được nhiều nhất những nhu cầu phong phú của khách hàng như: Cafe, tour du lịch, karaoke, siêu thị mini, nhà hàng, spa,… Và phần mềm quản lý khách sạn sẽ giúp bạn tối ưu mọi hoạt động trên. 

4. Kể chuyện hay giao tiếp trên nền tảng xã hội

Hay nói cách khác, đây chính là quảng cáo khách sạn theo hướng content (nội dung) dưới phương thức chia sẻ câu chuyện ngay tại khách sạn của mình, nhằm mang đến cho khách du lịch những cảm xúc nhất định khi đọc hoặc xem xong câu truyện đấy.
Cũng có thể coi đây là hình thức quảng cáo lan truyền (viral), trong câu chuyện cố gắng gán thương hiệu, logo của mình vào để khách nhớ thương hiệu. Cách thức này đang được rất nhiều thương hiệu nổi tiếng sử dụng, và các khách sạn có thể lưu tập đến phương án này trong những thời điểm gần cuối năm.

5. Nâng cao trải nghiệm khách hàng

Khách hàng sẽ đánh giá rất cao ấn tượng của họ về khách sạn của bạn, nhất là lần đầu tiên. Khách du lịch sẽ đến với bạn đầu tiên từ những kênh: Fanpage, website, OTA, … Vì vậy để quảng cáo khách sạn hãy đầu tư giao diện và cảm nhận của khách hàng khi thấy bạn lần đầu tiên:

  • Fanpage: Đăng bài viết + hình ảnh lung linh về khách sạn + review của khách về khách sạn ít nhất 1 ngày/lần
  • Website: Thiết kế website thật độc đáo, mang đúng phong cách mà khách sạn của bạn có. Đặc biệt chú trọng khâu hình ảnh và hiệu ứng trên website, chuẩn hiển thị từ desktop đến mobile.
  • OTA: Đầu tư phần hình ảnh, mô tả khách sạn và đặc biệt là phần review của khách khi ở khách sạn của bạn.

Với sự chuẩn bị chu đáo, thương hiệu vừa cung cấp nội dung tốt hơn, vừa mang tới những trải nghiệm mới mẻ và thú vị cho khách hàng. Thương hiệu cần nâng cao vị thế cũng như những công cụ truyền thông xã hội cần tiếp tục đổi mới, cập nhật.

Trên đây là 5 bí quyết truyền thông khách sạn tốt trong năm 2017 do ezFolio đưa ra. Hy vọng những thông tin này sẽ mang lại kiến thức bổ ích cho khách sạn trong hoạt động marketing.

Xem thêm: 10 bí quyết truyền thông xã hội cho khách sạn năm 2016

ezFolio – Phần mềm quản lý khách sạn 3-5 sao

Social media is one of the most effective marketing platforms for the hospitality industry, and for businesses in general. Though some might still be adamant that social media marketing is only a fad, the statistics say differently.

We Are Social published some very interesting statistics in August 2015 that show social media usage is on the rise. There are 3.175 billion active Internet users at the moment, of which 2.206 billion are active on social media, representing a growth of 8.7% over the previous year. There are also 3.734 billion unique mobile users, of which 1.925 billion use their mobile phones to connect on social media platforms, representing a growth of 23.3% over the year before. In other words, social media isn’t just here to stay, it’s growing steadily.

These stats also show that social media is the place to be for any business, because that’s where the customers are. In regards to whether social media marketing works or not, according to Outbound Engine, more than 70% of businesses in the B2C sector have acquired customers using Facebook, and that’s only one social media platform! So, social media marketing doesn’t just work, it works spectacularly. Here are a few tips to help you make the most of social media.

Tip #1: Go with the Flow

Social media is highly fluid, changing all the time, which means that hotels need to adapt just as quickly. If you aren’t keeping your finger on the pulse of things and are missing out on important trends, you will have a tough time engaging your audience. One of the most effective ways to engage people is by staying on top of current trends, as long as they are aligned with your hotel’s image and goals.

Tip #2: Think of Your Followers

When creating posts, don’t just focus on marketing your hotel. If you want to engage with your followers and increase your conversion rates, you need to post content that users find useful and interesting. Not only will this gain you more goodwill from your followers, but you also increase the likelihood of your content being shared. So, don’t just advertise how great your hotel is, but also offer people useful tourist information about your location, travel advice, or recipes from your great restaurant. The options are unlimited. Just make sure you know your target audience well enough to give them what they truly want. Once you’re offering value, you’ll find potential guests are much more likely to book your hotel than they are a property that is focused solely on advertising.

Tip #3: Keep It Short

Though Twitter and Instagram pretty much force you to keep your message short, you might be tempted to get a little more long-winded on a platform like Facebook, which is a mistake. Even on Facebook, concise posts receive a lot more attention. In fact, according to a study Jeff Bullas, Facebook ads under 40 characters that also include an image or a video offer a level of engagement that’s 86% higher than longer posts. Conveying a message in 40 characters is hard, but try to stick to a maximum of 140 characters, even on Facebook. Just pretend you’re on Twitter.

Tip #4: Don’t Limit Yourself to Text

More than 50% of social media users claim that they find videos and images more engaging than posts only with text. And this holds true even for platforms like Twitter, where you are limited to 140 characters. Independent hotels should, therefore, be including images and videos in all their posts to increase engagement, regardless of the social media platform being used.

Tip #5: Join Periscope

Periscope is a new platform from Twitter that allows users to broadcast live video to their followers. Video in general has a high level of engagement, and live video is even more popular. And Periscope is here to stay thanks to its interactive, instant and on-demand features. If you’re wondering why you should join, it’s worth noting that many entrepreneurs have stated that they are generating higher revenues from Periscope than all their other social media accounts put together. Plus, the platform currently has ten million accounts and people are watching 40 years’ worth of videos every day, with these figures constantly growing.

This platform is excellent to establish face-to-face contact with the people following you, thus giving your hotel a human face and helping you build relationships much faster.

Tip #6: Get Hyper

Hyper is a bit like Instagram in that the main function is to allow people to share photos, but it also has an upvote/downvote system like Reddit, which helps to improve visibility for popular posts. It also offers geographic tags that allows users to discover new things happening in their vicinity. This feature could be an incredible asset to hotels in attracting customers because those tags are searchable.

At the moment, Hyper’s user base is relatively small but due to how it has positioned itself and the functionality it offers, we believe it will grow significantly in 2016.

Tip #7: Reach Millennials with Snapchat

Snapchat is a social media channel that hotels can’t afford to ignore, especially because it has the highest percentage of millennial users of all the social media platforms, with more than 70% of users in the 18 to 34 age range. This platform, however, will require a completely different approach because repurposing content simply won’t work. It does offer an incredible level of engagement, though, and it will certainly grow significantly in 2016, especially considering that it is being used heavily by US presidential candidates, drawing even more attention to this platform.

Tip #8: Consider Social Media Ads

Not long ago, people scoffed at the idea of social media ads. Now, more and more companies are integrating them into their online advertising campaigns, which is precisely what independent hotels should be doing too. Not only will your ads be targeted to the right guests, but your potential guests will see them at a time when their defenses are lower than they would be if they were to be sold to on a different platform.

Tip #9: Take Advantage of the Growth of E-Commerce Features

E-commerce features are gaining ground in social media platforms, with Facebook ads already permitting users to click straight through to a business’ website. And there’s a good chance one of these major social networks will soon offer a shopping cart. Independent hotels should take advantage of this functionality to allow guests to book and even pay in advance right from their social media platform. The easier it is for guests to make a booking, the more likely they are to go through with it.

Tip #10: Be Social

Social media should be social, which is why you should consider sharing content from other businesses in your area. And no, you don’t have to advertise your competition. Instead, focus on complementary businesses, like bars, nightclubs, restaurants, popular attractions, and more. Not only will you be offering your followers value, but those businesses will return the favor, expanding your reach significantly.

As we’ve shown, social media marketing works. But if it’s not done right, it can be, at best, a waste of time, or, at worst, it can sink your reputation. If you follow our tips, though, you’ll be well on your way to creating a social media marketing campaign that will generate amazing results.

5/5 - (6 bình chọn)
Bài viết liên quan
ĐĂNG KÝ DÙNG THỬ (MIỄN PHÍ)