5 Điều cần tránh trong quản lý doanh thu khách sạn

18/04/2016 Blog

Many hotels operate independently depending on OTA for their revenue. While this is not necessarily a negative trend, hoteliers should avoid relying too heavily on this channel because it could hurt the profitability of the hotel.

Therefore, the hotel should work hard to promote the book directly from their own websites and reduce the cost of capital. As a property owner you can follow the best practices from experts in the field of hotel management to earn your direct sales.

2

1. Do not assume that your customers know about compset.
When sales managers analyze their competitive rate, they usually compare their prices with a small number of their hotel compset. When potential costumers online search to find a hotel for their trip, they did not consider compsets, they look for in an evaluation at a certain location. Revenue management needs to think like their costumers and try to get in their mind to be able to offer prices for their appeal. If they can do this, revenue managers will have full advantage of the other asset managers and contract revenue.

2. Do not use stagnant prices.
Be sure to update prices and rates to suit changes in your market, and real estate will be able to ensure a growing place. The rate action can help take advantage of the revenue opportunities offered by the online channel.

3. Do not forget the additional inventory of your online.
The update is only applicable to the exchange rate, but also to inventory. It is important to supplement the inventory straight when it runs out. If you do not do this, you may be the victim of a huge revenue loss of value.

4. Do not complicated than your job.
We are all roles sales managers aware "maintains many critical responsibilities, may be time. But all said, a sales manager must have to be effective earn as much as possible from each hotel booking. A sales manager can minimize the work to he / she may be able to focus on activities income. One piece of advice is to spend 80% of your time on activities that may have an impact on revenue and win the remaining 20% ​​in the admin role.

5. Do not raise or lower the real stars of his hotel
There are many sales managers have deliberately false declaration on the OTAs stars. They think that there are more stars than the selling price will be higher. Not so. If your 4 star hotel but 5 star seller rating, you will have problems. Be realistic.
Conversely, do not have to lower the star rating of the hotel because they think customers will enjoy being in a four star hotel but the price is only equivalent to 3 stars. This lead to harm the long-term revenue. That is not a good strategy.
The fact that customers always want the best price for the best hotel, the hotel of their choice based on price, facilities, location … Be honest about the property with the client, you will get the best revenue and customers are satisfied.

 Read more ezFolio Hotel Management Software

Một phần mềm quản lý toàn diện là chìa khóa để
kinh doanh khách sạn thành công

DÙNG THỬ MIỄN PHÍ

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

ezCloud ra mắt ezPayment

ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán tích hợp trên phần mềm quản lý khách sạn

Quý khách hàng thân mến, Hiện nay, việc thanh toán online đang ngày càng trở nên phổ biến trong mọi lĩnh vực, và du lịch – khách sạn cũng không phải là ngoại lệ. Hiểu được điều đó, ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán giữa …

ezCloud triển khai chương trình Đồng hành cùng khách sạn mùa đại dịch Corona

Quý khách hàng thân mến, Như quý khách đã biết, đại dịch Corona đã khiến cho các doanh nghiệp trong ngành du lịch khách sạn ở nước ta vô cùng điêu đứng. Và để đồng hành cùng quý khách trong thời gian khó khăn này, từ 01/03 – 31/03/2020, ezCloud …

Quy trình tuyển dụng nhân sự trong khách sạn: 8 bước không thể bỏ qua

Để đảm bảo tuyển được nhân viên có chất lượng và phù hợp với vị trí công việc thì nhà tuyển dụng cần phải có quy trình tuyển chọn chuyên nghiệp. Tất nhiên, các khách sạn cũng không ngoại lệ. Trong bài viết dưới đây, ezCloud sẽ “bật mí” quy …

Tăng doanh thu khách sạn mùa dịch Corona: Bài học từ dịch SARS 2003

Đại dịch Corona đang diễn biến hết sức phức tạp, ảnh hưởng rất lớn tới lĩnh vực du lịch – khách sạn. Bên cạnh việc cắt giảm chi phí để sống sót, các khách sạn cũng cần tìm mọi cách để kiếm thêm doanh thu.  Trong bài viết dưới đây, …

6 cách đơn giản để tối ưu chi phí khách sạn mùa dịch Corona

Đại dịch Corona đang diễn biến hết sức phức tạp, ảnh hưởng rất lớn tới lĩnh vực du lịch – khách sạn. Khi lượng khách hàng sụt giảm, doanh thu giảm sút, các khách sạn bắt buộc phải cắt giảm chi phí hoạt động nếu muốn sống sót qua đại …

Những kiến thức khách sạn cần biết để phòng ngừa virus Corona

Đại dịch Corona đang diễn biến hết sức phức tạp. Mỗi ngày, trên thế giới lại ghi nhận thêm những trường hợp mới nhiễm bệnh. Tính đến thời điểm hiện tại, Việt Nam đã có 16 trường hợp được ghi nhận nhiễm bệnh. Do đặc thù của khách sạn là …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud