2 Lưu ý quan trọng khi bắt đầu đưa Internet Marketing vào khách sạn

11/04/2016 Blog

For your hotel is known to customers, you need to have an internet marketing plan accordingly, if you think the complex marketing planning and trouble, let's focus on the focus. No need to complicate matters. Let's start from the simple and step by step.

52

Start a good website

What makes a good website? Simplicity. You do not need to cram everything possible into the website, especially on the home page. Home property might need a warm welcome, with a friendly simple menu. Do not make customers annoyed with a homepage fragmented, difficult to read.

Keep only the most important information within 1-2 clicks. What information is important:

– Rooms

– Room Rates

-Home Equipment and services

-How Booking

-How Contact

Customers come to your website to find information about the rooms, prices and availability. They will not pay much attention to restaurants, attractions, activities, or use the internet very intuitive tours.Nguoi, description of rooms as well, but need to add a photo. You can also think of a simple video to present information. If you use images and graphics, not too much. Provide sufficient in number and size no larger than the browser to load faster.

Do not despise the booking page. After the study period hotel, customers do not want to see a booking engine applications harder to use.

Do not forget to ask the company to make your website design a mobile version of website.

Join social media

Before embarking on jungle of social media, stop and focus. There are too many choices, and very susceptible to psychological "as much as possible". Will not be long before you realize that trying to establish and maintain a presence on all the social media channels are ineffective, if not exhausted.

Do not just set up an account and forget it done. The following ways to help maximize your presence on social media:

– Post regularly, but do not spam

– Related: Q & A, perform the contest, launched the promotion for the fans, announced the event. Do not post content multiple times.

– Communicate on Twitter may be somewhat difficult, but can be done by utilizing the reply form (@username) and tag #.

– Link, link, link! That's the way to cross-link to your website, blog, Facebook and Twitter accounts.

 Read more ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

ezCloud tung ra gói giải pháp quản lý tích hợp trên thiết bị di động – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi hấp dẫn đối với giải pháp quản lý khách sạn ezCloudhotel tích hợp cùng Thiết bị di động đa năng. Đón đầu xu hướng quản lý và vận hành khách sạn quy mô vừa và nhỏ bằng Ứng dụng và …

Giảm thiểu tình trạng hủy đặt phòng nhờ cải thiện phương thức thanh toán

Việc khách hàng lại quyết định bỏ dở, hay hủy đặt phòng trước ngày checkin thường xảy ra do khách sạn, homestay không áp dụng chính sách hủy phù hợp. Fake booking, hay những đơn đặt phòng bị hủy sát ngày mang đến tổn thất về doanh thu và nguồn …

Chọn và quản lý OTA sao cho hiệu quả?

Hơn 10 triệu lượt tìm kiếm liên quan đến du lịch được thực hiện trên công cụ tìm kiếm Google mỗi tháng, và ước tính có tới 3 triệu lượt truy cập tới các kênh OTA.  460 triệu lượt khách truy cập hàng tháng vào trang web của Tripadvisor (theo …

OneInventory chính thức có mặt trên Shopee

Các khách sạn, khu vui chơi giờ đây đã có thêm một kênh mới để tiếp cận khách hàng – sự hợp tác gần đây nhất giữa OneInventory và Shopee đã thu hút lượt tìm kiếm và xem thông tin khách sạn, khu vui chơi vượt 200% so với chỉ …

Cuộc Cách mạng Platform và cơ hội mới cho kinh doanh khách sạn

Một trong những xu hướng kinh doanh hiện đang thống trị nền kinh tế Việt Nam và trên thế giới là mô hình nền tảng công nghệ (Platform). Xu thế Platform đang dần khẳng định lợi thế mình trong giới kinh doanh bằng việc thay thế các mô hình kinh …

Tăng doanh thu khách sạn bằng việc tối ưu hóa kênh bán phòng trực tiếp

Hiệu ứng Billboard chỉ ra rằng, khách hàng có xu hướng ghé thăm website của khách sạn, homestay sau khi thấy thông tin trên kênh OTA. Nếu tận dụng được điều này, chủ khách sạn, homestay sẽ có thể tăng doanh thu từ việc bán phòng trực tiếp trên website …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud