Làm sao để tăng đặt phòng trực tiếp?

14/04/2016 Blog

Hotel website is an important marketing channel that some hotels do not usually care properly. They will ignore the standards optimized user experiences. The hotel should make website clearly, easy to understand and booking simply.

Hotel websites also need to ensure reliability. The goal is to convince the customers that its price is the best . Want to get the trust of by emphasizing if customers booking on hotel website, they will get the best price. Beside, main objective is to convince visitors that its price is the best.

poooo

Regularly contact with loyal customers

For booking through hotel website, regularly contact with customers the way they want. Want to have loyal customers, their prices have to be cheaper on OTA, that's how to make enticing your customers. Beside, monthly hotel employees should send mail greeting and talk to existing customers, which will make customers feel the enthusiasm of hotel, or customers can know the latest information which is available at the hotel.

Depending on occupancy, these contacts may be accompanied by a favorable price. Bruton said the promotion is not the main source of generating revenues, but they are "strong enough to be maintained every month".

Use online reviews to attract visitors to the website

Many times when customers use OTAs, they choose from 5 to 6 hotels in appropriate price, then they will visit the review site to see the hotel are the most preferred. This is also your chance to take them to the hotel website, instead of leaving them to return to OTAs and booking.

First, you need a lot of comment. When customers check in, make sure the receptionist asked what is the purpose of their stay, and they know the area around the hotel or not. Otherwise the hotel can provide information and recommendations to make customers experience better. You also ask staff to ask customers anytime to know that they are comfortable or not and something that the hotel can do them happier. When checking out, be sure to ask customers.

Please collaborate with OTA

The article describes several ways to increase hotel’s direct booking through the website, but which does not mean that the hotel should be considered OTA as components. Which is exactly the opposite, that you regularly communicate with the person in charge of the OTA. This helps them better understand the challenges of the hotel, and to understand them better

Register ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

6 xu hướng du lịch hàng đầu mà các khách sạn phải hành động để nắm bắt nhu cầu vào năm 2021

Sau “trận chiến” với covid 19, ngành du lịch thế giới nói chung và Việt Nam nói riêng gặp khá nhiều khó khăn, các đơn vị kinh doanh dịch vụ lưu trú cũng không nằm ngoài sự ảnh hưởng đó. Làm sao để lấy lại thế cân bằng sau đại …

Bán phòng khách sạn đơn giản và tiết kiệm

Việc kinh doanh khách sạn ngày nay không chỉ gói gọn trong việc bán  phòng truyền thống thông qua các đại lý du lịch địa phương, nhờ công nghệ và các đối tác bán phòng toàn cầu như Booking.com, Agoda, Expedia… khách sạn của bạn dễ dàng tiếp cận khách …

[VnEconomy] 50.000 doanh nghiệp nhỏ và vừa sẽ được hỗ trợ chuyển đổi số để giải quyết “nỗi đau”

Chương trình hỗ trợ doanh nghiệp vừa và nhỏ chuyển đổi số được triển khai nhằm giải quyết “nỗi đau” hiện nay của doanh nghiệp là không có đầu ra, thị trường truyền thống bị thu hẹp… Phó thủ tướng Vũ Đức Đam và Bộ trưởng Nguyễn Mạnh Hùng tặng …

[Báo Quân đội Nhân dân] Công bố chương trình hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa chuyển đổi số

QĐND Online – 12 nền tảng số “Make in Vietnam” đã được “mở hàng” Chương trình hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa chuyển đổi số vừa được Bộ Thông tin và Truyền thông (TT&TT) công bố tại Hội nghị tổng kết năm 2020 và triển khai nhiệm vụ năm …

[ictvietnam.vn] Bộ TT&TT công bố 12 nền tảng “Make in Viet Nam” hỗ trợ DN nhỏ và vừa chuyển đổi số

Việt Nam hiện có khoảng 800.000 DN, trong đó DN nhỏ và vừa chiếm hơn 98%. Khi đại dịch Covid-19 diễn ra, trên 90% DN nhỏ và vừa chịu ảnh hưởng tiêu cực. Ông Đỗ Công Anh, Phó Cục trưởng phụ trách Cục Tin học hóa – Bộ TT&TT cho …

[Báo Đại biểu nhân dân] Ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud

Sáng 11.12, tại Hà Nội, Bộ Thông tin và Truyền thông đã tổ chức Lễ ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud. Đây là một trong chuỗi sự kiện giới thiệu các nền tảng số Make in Vietnam nhằm thực hiện “Chương trình chuyển đổi …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn