Làm sao để tăng đặt phòng trực tiếp?

14/04/2016 Blog

Hotel website is an important marketing channel that some hotels do not usually care properly. They will ignore the standards optimized user experiences. The hotel should make website clearly, easy to understand and booking simply.

Hotel websites also need to ensure reliability. The goal is to convince the customers that its price is the best . Want to get the trust of by emphasizing if customers booking on hotel website, they will get the best price. Beside, main objective is to convince visitors that its price is the best.

poooo

Regularly contact with loyal customers

For booking through hotel website, regularly contact with customers the way they want. Want to have loyal customers, their prices have to be cheaper on OTA, that's how to make enticing your customers. Beside, monthly hotel employees should send mail greeting and talk to existing customers, which will make customers feel the enthusiasm of hotel, or customers can know the latest information which is available at the hotel.

Depending on occupancy, these contacts may be accompanied by a favorable price. Bruton said the promotion is not the main source of generating revenues, but they are "strong enough to be maintained every month".

Use online reviews to attract visitors to the website

Many times when customers use OTAs, they choose from 5 to 6 hotels in appropriate price, then they will visit the review site to see the hotel are the most preferred. This is also your chance to take them to the hotel website, instead of leaving them to return to OTAs and booking.

First, you need a lot of comment. When customers check in, make sure the receptionist asked what is the purpose of their stay, and they know the area around the hotel or not. Otherwise the hotel can provide information and recommendations to make customers experience better. You also ask staff to ask customers anytime to know that they are comfortable or not and something that the hotel can do them happier. When checking out, be sure to ask customers.

Please collaborate with OTA

The article describes several ways to increase hotel’s direct booking through the website, but which does not mean that the hotel should be considered OTA as components. Which is exactly the opposite, that you regularly communicate with the person in charge of the OTA. This helps them better understand the challenges of the hotel, and to understand them better

Register ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Marketing hiệu quả cho mô hình lưu trú nhỏ và vừa

Việc xuất hiện của các kênh OTA đã khiến cuộc đua đặt phòng trực tuyến trở nên gay gắt hơn bao giờ hết, và việc tận dụng các kênh OTA như là một giải pháp Marketing hiệu quả cho các mô hình lưu trú nhỏ và vừa đang được nhiều …

Tăng doanh thu bán phòng trực tiếp bằng hiệu ứng Billboard

Hiệu ứng Billboard trong ngành Hospitality là công cụ đắc lực giúp chủ khách sạn, homestay giảm áp lực phụ thuộc nguồn khách đặt phòng vào các kênh OTA (Online Travel Agency – như Booking, Agoda, Expedia…) bằng việc tận dụng hiệu quả marketing khi xuất hiện trên các kênh …

Kết hợp giải pháp ezFolio – ezTicket trong việc vận hành Yoko Onsen Quang Hanh

Đảm bảo công suất 9000 lượt khách trong một thời điểm đón tiếp là hiệu quả đến từ gói giải pháp quản lí mà ezCloud mang đến cho Yoko Onsen Quang Hanh, Quảng Ninh – tổ hợp nghỉ dưỡng suối nước nóng đầu tiên tại Việt Nam. Để xúc tiến …

Chương trình khuyến mại Pre order

ezCloud triển khai chương trình “Pre-order: Đặt sớm giảm sâu”

Quý khách hàng thân mến, Nhằm giúp khách hàng dễ dàng hơn trong việc mua sản phẩm phần mềm quản lý khách sạn của ezCloud, từ 01/04 – 30/04/2020, ezCloud triển khai chương trình ưu đãi hấp dẫn: “Pre-order – Đặt sớm giảm sâu”.  Theo đó, khách hàng chỉ cần …

ezCloud ra mắt ezPayment

ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán tích hợp trên phần mềm quản lý khách sạn

Quý khách hàng thân mến, Hiện nay, việc thanh toán online đang ngày càng trở nên phổ biến trong mọi lĩnh vực, và du lịch – khách sạn cũng không phải là ngoại lệ. Hiểu được điều đó, ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán giữa …

ezCloud triển khai chương trình Đồng hành cùng khách sạn mùa đại dịch Corona

Quý khách hàng thân mến, Như quý khách đã biết, đại dịch Corona đã khiến cho các doanh nghiệp trong ngành du lịch khách sạn ở nước ta vô cùng điêu đứng. Và để đồng hành cùng quý khách trong thời gian khó khăn này, từ 01/03 – 31/03/2020, ezCloud …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud