Làm sao để tăng đặt phòng trực tiếp?

14/04/2016 Blog

Hotel website is an important marketing channel that some hotels do not usually care properly. They will ignore the standards optimized user experiences. The hotel should make website clearly, easy to understand and booking simply.

Hotel websites also need to ensure reliability. The goal is to convince the customers that its price is the best . Want to get the trust of by emphasizing if customers booking on hotel website, they will get the best price. Beside, main objective is to convince visitors that its price is the best.

poooo

Regularly contact with loyal customers

For booking through hotel website, regularly contact with customers the way they want. Want to have loyal customers, their prices have to be cheaper on OTA, that's how to make enticing your customers. Beside, monthly hotel employees should send mail greeting and talk to existing customers, which will make customers feel the enthusiasm of hotel, or customers can know the latest information which is available at the hotel.

Depending on occupancy, these contacts may be accompanied by a favorable price. Bruton said the promotion is not the main source of generating revenues, but they are "strong enough to be maintained every month".

Use online reviews to attract visitors to the website

Many times when customers use OTAs, they choose from 5 to 6 hotels in appropriate price, then they will visit the review site to see the hotel are the most preferred. This is also your chance to take them to the hotel website, instead of leaving them to return to OTAs and booking.

First, you need a lot of comment. When customers check in, make sure the receptionist asked what is the purpose of their stay, and they know the area around the hotel or not. Otherwise the hotel can provide information and recommendations to make customers experience better. You also ask staff to ask customers anytime to know that they are comfortable or not and something that the hotel can do them happier. When checking out, be sure to ask customers.

Please collaborate with OTA

The article describes several ways to increase hotel’s direct booking through the website, but which does not mean that the hotel should be considered OTA as components. Which is exactly the opposite, that you regularly communicate with the person in charge of the OTA. This helps them better understand the challenges of the hotel, and to understand them better

Register ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Ứng dụng kiểm soát thông tin khách hàng trong vận hành khách sạn

Dữ liệu trong mọi ngành nghề là xương sống trong việc vận hành và quản trị. Nhóm ngành Khách sạn cũng không nằm ngoài điều đó, đặc biệt trong kỉ nguyên số như thời điểm hiện tại. Việc tối ưu hoá dữ liệu để quản lý khách sạn đang là …

5 mẹo giúp khách sạn của bạn nổi bật trên môi trường online

Tình hình giãn cách Covid đang ngày càng được nới lỏng trên toàn thế giới, người tiêu dùng cũng đã bắt đầu lên kế hoạch cho các chuyến du lịch cho kỳ nghỉ hè đang đến gần. Với sự nở rộ trở lại của thị trường Du lịch trong cùng …

Ứng dụng công nghệ để kiểm soát dòng tiền trong khách sạn

Việc  sử dụng công nghệ để kiểm soát dòng tiền một cách tối ưu trong hoạt động khách sạn giúp bạn duy trì việc kinh doanh hiệu quả và vận hành trơn tru.

Tiềm năng phát triển du lịch nội địa 2022

Với nhu cầu du lịch đang ngày càng tăng cao đặc biệt trong dịp lễ Tết, hay trong mùa cao điểm du lịch 2022, du lịch nội địa đang trở thành một hy vọng lớn cho nền du lịch Việt nam sau hơn 2 năm đóng cửa vì dịch.

Thời gian vàng để thu hút khách du lịch trong nước

Bước sang năm 2022 với những hứa hẹn và mong chờ từ những người làm ngành Du lịch trong nước, ai trong chúng ta cũng sẽ mong muốn được trở lại những không khí nhộn nhịp, tấp nập của khách Du lịch thời trước dịch. 

Mức độ sẵn sàng trở lại của khách du lịch Việt Nam

Năm 2021, Việt Nam đã chứng kiến một đợt bùng dịch lớn nhất trong hai năm Covid, khiến hàng chục ngàn người tử vong, kéo theo là hệ luỵ về sự sợ hãi trong việc tiếp xúc xã hội. Ngoài ra, các chính sách giãn cách xã hội đã khiến …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn
[stm-calc id="32026"]