Phần mềm hiện đại PMS giúp nâng cao trải nghiệm khách hàng

Phần mềm hiện đại PMS giúp nâng cao trải nghiệm khách hàng

The financial benefits of implementing a property management system (PMS) are now widely accepted, as hoteliers around the world are discovering the value of software-enabled automation and organization. The improved efficiency and simpler management enabled by these systems has a direct impact on the property’s bottom-line, allowing owners to lower their costs as well as save time – an invaluable commodity for busy front desk managers.
However, it’s not just management that gets simpler with hotel software, the guest experience is also enhanced. Better technology allows properties to manage all operations more fluently and these benefits inevitably trickle down to the guest experience as well.
The relationship between smoother back-end operation and higher user satisfaction is not hypothetical – there are a number of processes that directly and indirectly influence the establishment’s ability to look after its guests, and many of them are determined by how well the hotel’s core activities are handled.
phòng
Lesser Errors, More Time for Staff
With a PMS comes automation – repetitive tasks such as night auditing, reservation organization, inventory updating and so on can be automated, freeing the hotel’s staff from these duties and allowing them to spend more time with guests. The system also enables the manager to assign certain tasks to specific employees, reducing the likelihood of mix-ups. The staff can also quickly communicate with the front desk in real-time through integrated mobile devices, allowing for any last minute changes. Over time, this forges an environment of high-quality, standardized routines with little room for error – human errors usually originate in departments with no or little standardization. These processes ease the burden on the staff and make it easier for them to greet guests in a warm and friendly manner, all day long.
A More Personalized Experience
Guests love personalization and always remember an establishment that goes the extra mile to make them feel special but with the large number of tourists checking in and out of hotels today, it can become almost impossible to keep track of all their preferences. A PMS enables hotels to create guest profiles that record preferences and services requested during the course of their stay. Hotel groups can then share this guest information between different properties or refer to them at anytime in the future when the guest visits again, helping the brand develop a stronger bond with the guest. This not only enriches the guest’s stay, it also encourages them to leave a positive review which in turn improves the property’s online ranking.
Better Insights Into Guest Trends
Gathering and compiling reports can become an extremely tedious process as data needs to be collected from each and every department of the hotel before being verified and analyzed. Since most of the hotel’s operations are registered by the PMS, the system can produce detailed reports on a variety of trends using its own database of information. This allows managers to implicitly pick out factors that are influencing guest trends and reinforce the ones that have a positive effect. The system can also help hoteliers determine the most popular points-of-sale and expand where necessary, helping the property scale at the same time.
No longer are travelers looking to stay in only the popular branded hotels, independent properties have as much leverage – maybe even more – when it comes to attracting guests today. However, most independent hotels aren’t as well equipped to deal with a higher level of occupancy as efficiently as the larger properties, and a PMS solves this problem for them.
At the end of the day, simplifying things for your managers and employees will allow them to focus better on what’s really important – the guest.

Đánh giá bài viết!

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Mẹo tiếp thị liên kết

12 mẹo tiếp thị liên kết của chuyên gia hàng đầu (phần 2)

Dù bạn là người mới bắt đầu hay đã có kinh nghiệm với tiếp thị liên kết, việc lắng nghe những chia sẻ từ những chuyên gia hàng đầu trong lĩnh vực này không bao giờ là thừa. Tiếp nối phần 1 của bài viết 12 mẹo tiếp thị liên …

quản lý khách sạn mini

Cách quản lý khách sạn mini bài bản nhất, hiệu quả nhất

Cách quản lý khách sạn mini là chủ đề được nhiều người chủ khi mới thành lập khách sạn quan tâm. Thường những người mở mô hình khách sạn mini là người lần đầu kinh doanh dịch vụ này. Vậy làm sao để quản lý hiệu quả? Hãy để ezCloud …

quản lý tiền sảnh là gì

Quản lý tiền sảnh khách sạn là ai? Cần làm những công việc gì?

Quản lý tiền sảnh khách sạn là một người không thể thiếu để đảm bảo khách sạn vận hành hiệu quả. Hãy cùng ezCloud tìm hiểu về người này và vai trò chính của họ trong khách sạn nhé! 1. Quản lý tiền sảnh là gì? Người quản lý tiền …

night auditor là gì

Night auditor là gì? Chi tiết những công việc cần làm

Night auditor là gì? Để khách sạn hoạt động trơn chu thì không chỉ cần những nhân viên buồng phòng, nhân viên nhà bếp, mà nhân viên Night auditor là một vị trí quan trọng giúp đảm bảo về tài chính của khách sạn. Cùng tìm hiểu chi tiết! 1. …

Dùng file excel quản lý đặt phòng khách sạn có hiệu quả không?

Sử dụng file excel quản lý đặt phòng khách sạn là lựa chọn của rất nhiều người. Tuy nhiên, nó cũng sẽ có những ưu và nhược điểm nhất định. 1. Các tính năng của excel trong quản lý khách sạn Có thể nói, phần mềm excel là một phần …

Thông báo phát hành sản phẩm ezFolio phiên bản 4.32.0

I. CÁC TÍNH NĂNG CẢI TIẾN 1. Điều chỉnh chức năng Cấu hình thuế phí khu kinh doanh 2. Bổ sung thông tin trên Báo cáo hóa đơn khu kinh doanh (BAR004) 3. Bổ sung thông tin trên Báo cáo chi tiết hóa đơn khu kinh doanh (BAR006) 4. Cải …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn

ĐĂNG KÝ DÙNG THỬ