Phần mềm đám mây hiện đại PMS có thể nâng cao trải nghiệm của khách hàng

The financial benefits of implementing a property management system (PMS) are now widely accepted, as hoteliers around the world are discovering the value of software-enabled automation and organization. The improved efficiency and simpler management enabled by these systems has a direct impact on the property’s bottom-line, allowing owners to lower their costs as well as save time – an invaluable commodity for busy front desk managers.
However, it’s not just management that gets simpler with hotel software, the guest experience is also enhanced. Better technology allows properties to manage all operations more fluently and these benefits inevitably trickle down to the guest experience as well.
The relationship between smoother back-end operation and higher user satisfaction is not hypothetical – there are a number of processes that directly and indirectly influence the establishment’s ability to look after its guests, and many of them are determined by how well the hotel’s core activities are handled.
gif (2)
Lesser Errors, More Time for Staff
With a PMS comes automation – repetitive tasks such as night auditing, reservation organization, inventory updating and so on can be automated, freeing the hotel’s staff from these duties and allowing them to spend more time with guests. The system also enables the manager to assign certain tasks to specific employees, reducing the likelihood of mix-ups. The staff can also quickly communicate with the front desk in real-time through integrated mobile devices, allowing for any last minute changes. Over time, this forges an environment of high-quality, standardized routines with little room for error – human errors usually originate in departments with no or little standardization. These processes ease the burden on the staff and make it easier for them to greet guests in a warm and friendly manner, all day long.
A More Personalized Experience
Guests love personalization and always remember an establishment that goes the extra mile to make them feel special but with the large number of tourists checking in and out of hotels today, it can become almost impossible to keep track of all their preferences. A PMS enables hotels to create guest profiles that record preferences and services requested during the course of their stay. Hotel groups can then share this guest information between different properties or refer to them at anytime in the future when the guest visits again, helping the brand develop a stronger bond with the guest. This not only enriches the guest’s stay, it also encourages them to leave a positive review which in turn improves the property’s online ranking.
Better Insights Into Guest Trends
Gathering and compiling reports can become an extremely tedious process as data needs to be collected from each and every department of the hotel before being verified and analyzed. Since most of the hotel’s operations are registered by the PMS, the system can produce detailed reports on a variety of trends using its own database of information. This allows managers to implicitly pick out factors that are influencing guest trends and reinforce the ones that have a positive effect. The system can also help hoteliers determine the most popular points-of-sale and expand where necessary, helping the property scale at the same time.
No longer are travelers looking to stay in only the popular branded hotels, independent properties have as much leverage – maybe even more – when it comes to attracting guests today. However, most independent hotels aren’t as well equipped to deal with a higher level of occupancy as efficiently as the larger properties, and a PMS solves this problem for them.
At the end of the day, simplifying things for your managers and employees will allow them to focus better on what’s really important – the guest.

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

[VnEconomy] 50.000 doanh nghiệp nhỏ và vừa sẽ được hỗ trợ chuyển đổi số để giải quyết “nỗi đau”

Chương trình hỗ trợ doanh nghiệp vừa và nhỏ chuyển đổi số được triển khai nhằm giải quyết “nỗi đau” hiện nay của doanh nghiệp là không có đầu ra, thị trường truyền thống bị thu hẹp… Phó thủ tướng Vũ Đức Đam và Bộ trưởng Nguyễn Mạnh Hùng tặng …

[Báo Quân đội Nhân dân] Công bố chương trình hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa chuyển đổi số

QĐND Online – 12 nền tảng số “Make in Vietnam” đã được “mở hàng” Chương trình hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa chuyển đổi số vừa được Bộ Thông tin và Truyền thông (TT&TT) công bố tại Hội nghị tổng kết năm 2020 và triển khai nhiệm vụ năm …

[ictvietnam.vn] Bộ TT&TT công bố 12 nền tảng “Make in Viet Nam” hỗ trợ DN nhỏ và vừa chuyển đổi số

Việt Nam hiện có khoảng 800.000 DN, trong đó DN nhỏ và vừa chiếm hơn 98%. Khi đại dịch Covid-19 diễn ra, trên 90% DN nhỏ và vừa chịu ảnh hưởng tiêu cực. Ông Đỗ Công Anh, Phó Cục trưởng phụ trách Cục Tin học hóa – Bộ TT&TT cho …

[Báo Đại biểu nhân dân] Ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud

Sáng 11.12, tại Hà Nội, Bộ Thông tin và Truyền thông đã tổ chức Lễ ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud. Đây là một trong chuỗi sự kiện giới thiệu các nền tảng số Make in Vietnam nhằm thực hiện “Chương trình chuyển đổi …

[Báo Chính phủ] Ra mắt nền tảng số hỗ trợ quản lý hoạt động kinh doanh du lịch

(ĐCSVN) – ezCloud là nền tảng quản lý, phân phối và kinh doanh cho các sản phẩm thuộc lĩnh vực du lịch, đáp ứng đầy đủ các hoạt động chính và quan trọng nhất của lĩnh vực này, từ vận hành, phân phối đến bán sản phẩm. Ngày 11/12, tại …

[Báo Lao Động] Lễ ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud

Ngày 11.12, Bộ Thông tin và Truyền thông đã tổ chức Lễ ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud. Đây là một trong chuỗi sự kiện giới thiệu các nền tảng số Make in Vietnam nhằm thực hiện “Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn