SỬ DỤNG KÊNH OTA NHƯ THẾ NÀO ĐỂ HIỆU QUẢ NHẤT?

29/01/2016 Blog

SỬ DỤNG KÊNH OTA NHƯ THẾ NÀO ĐỂ HIỆU QUẢ NHẤT?

1. First we should understand what OTA is?

OTA stands for Online Travel Agent, which deals hotel room on the internet. This agent is different from the traditional Agent because it is the only business on the internet environment.

2. Why should hotels partner with OTAs?

Internet is one inevitable trend that the whole world is following. All transactions and searches are made through internet even when you buy one pair of shoes you also need Google to search. Therefore the internet is a necessity and business on the internet is obvious to contribute to the process of business planning strategy.

If hotels have their website then why do they need OTA? Certainly, some the GM or Direct of Sale and Marketing wonder, here are some suggestions to answer this question

– Considering OTA as marketing channel for our hotel. Imagine if users search our hotel on Google, and the result will be present at all websites so users will more easily book our hotel.

– Cost: if we want your website available in all countries, we have to invest more money in online marketing. However, if we cooperate with their OTA, they will be marketing to our hotel (obviously along with other hotels, but we will discuss in the following section). Then we will get benefits from this marketing, even if visitors only refer without booking, we won’t lose any cost.

3. How to be effective with the OTA?

Updating your hotel on OTA, loading hotel room price are not the final stage. We must constantly keep track of the daily and monthly book, to capture the needs of each target area. Recommend his appointment of representatives of the OTA about January 3 times and asked them to give us the report on impression volume, conversion, and tend to your flight booking. You should make an appointment with OTA representatives every 3 months and request reports on the volume of impression, conversion and booking trend, which means booking for the next 3 months, one month or at the last minute, or else booking for 2 nights or 3 nights. Basing on these statistics, we will coordinate with the OTA to provide the appropriate price to attract more customers than competitors.

You should do this regularly and coordinate with OTA as much as possible because they know the prices as well as the strengths and weaknesses of your rival hotel right on the OTA website, then they can advise us on suitable pricing strategy, because they also get benefit.

Conclusions: Updating your hotel on the OTA is not the final stage. We need to closely coordinate with the OTA to capture the trend of customers and competitors. Your hotel should use the service to check the prices of competitors on the different OTAs to capture your opponent’s moves if you have enough condition.

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Chien luoc marketing metasearch

Chiến lược marketing metasearch mà khách sạn không thể bỏ qua

Xây dựng một chiến lược marketing metasearch đòi hỏi sự phức tạp hơn rất nhiều so với các chiến dịch ngắn hạn đơn thuần. Nền tảng tìm kiếm này có độ phủ rất lớn với sự đa dạng trong kênh thu thập thông tin, sau đây ezCloud sẽ gửi đến …

Metasearch

Marketing Metasearch và cách vận vận hành trong Kinh Doanh Khách Sạn

Bên cạnh giá phòng và các chính sách khuyến mãi, việc xuất hiện trên những nền tảng marketing metasearch thực sự có một sự ảnh hưởng rất lớn tới số lượng truy cập vào khách sạn và các OTAs. Từ đó, ta có thể thấy được tầm quan trọng của …

Metasearch

Metasearch là gì và sự ảnh hưởng trong ngành Khách sạn

Metasearch là gì? Ảnh hưởng của Metasearch tới một ngành dịch vụ như Du lịch ra sao? Đối với những khách du lịch, để đi tới một quyết định du lịch cần có cho mình rất nhiều lý do và công việc. Theo như báo cáo của Google, trung bình …

metaseacrh

Tham gia vào metasearch: Những điều khách sạn vừa và nhỏ cần làm

Nếu bạn đã có mặt trên các kênh OTAs, thì việc tham gia vào metasearch là một điều cần thiết cho việc nâng cao khả năng đặt phòng và mở rộng độ phủ thương hiệu cho các khách sạn.

marketing metasearch

Marketing Metasearch – Lý do mà các khách sạn không thể bỏ qua

Đối với các khách sạn vừa và nhỏ, marketing metasearch đóng một vai trò quan trọng trong việc tiếp nhận những cơ hội tăng trưởng kinh doanh tối đa. Có rất nhiều lý do mà các khách sạn không nên bỏ qua, chúng ta có thể tìm hiểu tại bài …

ƯU ĐÃI LÊN TỚI 50% CHO KHÁCH HÀNG MIỀN TRUNG TỪ 1/10-15/10/2022

TÊN CHƯƠNG TRÌNH: ƯU ĐÃI LÊN TỚI 50% CHO KHÁCH HÀNG MIỀN TRUNG TỪ 1/10-15/10/2022 Hậu bão Noru vừa qua, đã có rất nhiều tỉnh thành và doanh nghiệp khách sạn gặp phải những khó khăn, thiệt hại về tài sản và con người. Với mục đích hỗ trợ các …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn
[stm-calc id="32026"]