SỬ DỤNG KÊNH OTA NHƯ THẾ NÀO ĐỂ HIỆU QUẢ NHẤT?

29/01/2016 Blog

1. First we should understand what OTA is?

OTA stands for Online Travel Agent, which deals hotel room on the internet. This agent is different from the traditional Agent because it is the only business on the internet environment.

2. Why should hotels partner with OTAs?

Internet is one inevitable trend that the whole world is following. All transactions and searches are made through internet even when you buy one pair of shoes you also need Google to search. Therefore the internet is a necessity and business on the internet is obvious to contribute to the process of business planning strategy.

If hotels have their website then why do they need OTA? Certainly, some the GM or Direct of Sale and Marketing wonder, here are some suggestions to answer this question

– Considering OTA as marketing channel for our hotel. Imagine if users search our hotel on Google, and the result will be present at all websites so users will more easily book our hotel.

– Cost: if we want your website available in all countries, we have to invest more money in online marketing. However, if we cooperate with their OTA, they will be marketing to our hotel (obviously along with other hotels, but we will discuss in the following section). Then we will get benefits from this marketing, even if visitors only refer without booking, we won’t lose any cost.

3. How to be effective with the OTA?

Updating your hotel on OTA, loading hotel room price are not the final stage. We must constantly keep track of the daily and monthly book, to capture the needs of each target area. Recommend his appointment of representatives of the OTA about January 3 times and asked them to give us the report on impression volume, conversion, and tend to your flight booking. You should make an appointment with OTA representatives every 3 months and request reports on the volume of impression, conversion and booking trend, which means booking for the next 3 months, one month or at the last minute, or else booking for 2 nights or 3 nights. Basing on these statistics, we will coordinate with the OTA to provide the appropriate price to attract more customers than competitors.

You should do this regularly and coordinate with OTA as much as possible because they know the prices as well as the strengths and weaknesses of your rival hotel right on the OTA website, then they can advise us on suitable pricing strategy, because they also get benefit.

Conclusions: Updating your hotel on the OTA is not the final stage. We need to closely coordinate with the OTA to capture the trend of customers and competitors. Your hotel should use the service to check the prices of competitors on the different OTAs to capture your opponent’s moves if you have enough condition.

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Su-tro-lai-cua-ezAffiliate

Sự trở lại của ezAffiliate!

Chương trình “Success together, choose ezAffiliate” là một chương trình đặc biệt dành cho các cá nhân muốn giới thiệu sản phẩm của ezCloud đến bạn bè, đồng nghiệp,… đang có nhu cầu sử dụng, chương trình sẽ được khởi động vào đầu tháng 10/2020 trên khắp cả nước. Hãy …

“Giảm ngay 1tr” cho máy POS cầm tay Sunmi ++20% khi Đk EZCloudHotel

 Máy POS cầm tay (máy tính tiền cầm tay) ngày càng trở nên cần thiết đối với nhà hàng, khách sạn. Thương hiệu Sunmi sản xuất nhiều dòng máy POS khác nhau phù hợp với đa dạng nhu cầu. Trong đó, Máy Sunmi V1S là 1 trong những dòng máy …

Công nghệ quản lý khách sạn với Thiết bị, Ứng dụng di động: Xu hướng chi phối ngành Khách sạn

Xu hướng quản lý khách sạn “kiểu mới” với Thiết bị, Ứng dụng di động. Phương pháp áp dụng xu hướng này và những tiện ích nó đem lại. “Du lịch không tạo ra sự bùng nổ về tỷ suất lợi nhuận nên doanh nghiệp hầu như chỉ đầu tư …

Ưu đãi ezFolio – Sở hữu giải pháp quản lý resort, khách sạn 3-5 sao chỉ từ 5,000,000 – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi đối với sản phẩm ezFolio – phần mềm quản lý resort, khách sạn 3-5 sao nhằm tri ân khách hàng. Thấu hiểu được nhu cầu và hành vi sử dụng của các khách sạn 3-5 sao, ezFolio giúp tự động …

ezCloud tung ra gói giải pháp quản lý tích hợp trên thiết bị di động – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi hấp dẫn đối với giải pháp quản lý khách sạn ezCloudhotel tích hợp cùng Thiết bị di động đa năng. Đón đầu xu hướng quản lý và vận hành khách sạn quy mô vừa và nhỏ bằng Ứng dụng và …

Giảm thiểu tình trạng hủy đặt phòng nhờ cải thiện phương thức thanh toán

Việc khách hàng lại quyết định bỏ dở, hay hủy đặt phòng trước ngày checkin thường xảy ra do khách sạn, homestay không áp dụng chính sách hủy phù hợp. Fake booking, hay những đơn đặt phòng bị hủy sát ngày mang đến tổn thất về doanh thu và nguồn …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud