SỬ DỤNG KÊNH OTA NHƯ THẾ NÀO ĐỂ HIỆU QUẢ NHẤT?

29/01/2016 Blog

1. First we should understand what OTA is?

OTA stands for Online Travel Agent, which deals hotel room on the internet. This agent is different from the traditional Agent because it is the only business on the internet environment.

2. Why should hotels partner with OTAs?

Internet is one inevitable trend that the whole world is following. All transactions and searches are made through internet even when you buy one pair of shoes you also need Google to search. Therefore the internet is a necessity and business on the internet is obvious to contribute to the process of business planning strategy.

If hotels have their website then why do they need OTA? Certainly, some the GM or Direct of Sale and Marketing wonder, here are some suggestions to answer this question

– Considering OTA as marketing channel for our hotel. Imagine if users search our hotel on Google, and the result will be present at all websites so users will more easily book our hotel.

– Cost: if we want your website available in all countries, we have to invest more money in online marketing. However, if we cooperate with their OTA, they will be marketing to our hotel (obviously along with other hotels, but we will discuss in the following section). Then we will get benefits from this marketing, even if visitors only refer without booking, we won’t lose any cost.

3. How to be effective with the OTA?

Updating your hotel on OTA, loading hotel room price are not the final stage. We must constantly keep track of the daily and monthly book, to capture the needs of each target area. Recommend his appointment of representatives of the OTA about January 3 times and asked them to give us the report on impression volume, conversion, and tend to your flight booking. You should make an appointment with OTA representatives every 3 months and request reports on the volume of impression, conversion and booking trend, which means booking for the next 3 months, one month or at the last minute, or else booking for 2 nights or 3 nights. Basing on these statistics, we will coordinate with the OTA to provide the appropriate price to attract more customers than competitors.

You should do this regularly and coordinate with OTA as much as possible because they know the prices as well as the strengths and weaknesses of your rival hotel right on the OTA website, then they can advise us on suitable pricing strategy, because they also get benefit.

Conclusions: Updating your hotel on the OTA is not the final stage. We need to closely coordinate with the OTA to capture the trend of customers and competitors. Your hotel should use the service to check the prices of competitors on the different OTAs to capture your opponent’s moves if you have enough condition.

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

[ictvietnam.vn] Những nền tảng “Make in Viet Nam” ra đời vì không muốn Việt Nam tiếp tục bị “đô hộ số”

Tại Việt Nam, doanh nghiệp (DN) ngoại đã nắm hầu hết các lĩnh vực có đông người dùng tại Việt Nam như TMĐT, quảng cáo, du lịch… và dẫn đến nguy cơ nền kinh tế số phụ thuộc vào các nền tảng nước ngoài khi các nền tảng này nắm …

[ictvietnam.vn] Bộ TT&TT cần phối hợp với các Bộ ngành khác để cùng lan toả, tạo hiệu quả cao nhất cho SMEdx

Do ảnh hưởng của dịch bệnh, chương trình SMEdx mới chỉ đạt hỗ trợ được khoảng 1.800 doanh nghiệp (DN) nhỏ và vừa (SME) trong 6 tháng đầu năm 2021. Đại diện AN VUi và ezCloud cho rằng, dù là một chương trình hay nhưng còn khá mới mẻ, Bộ …

[VnEconomy] Thiệt đủ đường, OTA nội tính đường xuất ngoại

Cũng là đại lý du lịch trực tuyến (OTA) nhưng OTA nội địa thì oằn mình chịu 20% thuế thu nhập doanh nghiệp và 10% VAT còn OTA nước ngoài né được hai khoản thuế này. Thực tế trên khiến nhiều OTA nội địa tính đường ra nước ngoài đăng …

Vé điện tử cho khu vui chơi -giải pháp chuyển đổi số hiệu quả

Hệ thống soát vé ra vào tự động, sử dụng vé điện tử dạng thẻ từ, mã vạch hay QR Code tại các khu vui chơi giải trí, khu du lịch, tham quan đang là xu hướng hiện nay. Giải pháp này có thể hạn chế vấn nạn gian lận …

Mở rộng hoạt động bán vé khu vui chơi trên ViettelPay thông qua hệ thống OneInventory

Tiếp nối sự thành công của việc kết nối hơn 160,000 kho phòng của 6,000 khách sạn lên nền tảng VTCPay thông qua hệ thống OneInventory, ezCloud lại tiếp tục hợp tác với ViettelPay để đưa kho vé của gần 20 khu vui chơi lớn trong cả nước lên nền …

OneInventory chính thức có mặt trên VTCPay

Từ tháng 3/2021, khách hàng có thể dễ dàng đặt phòng khách sạn, trên OneInventory đơn giản, tiện lợi thông qua Ví điện tử VTCPay. Điều này đồng nghĩa với việc các đơn vị kinh doanh du lịch cũng đã có thêm một kênh mới để tiếp cận khách hàng …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn
[stm-calc id="32026"]