Tại sao nên sử dụng các kênh OTA trong khách sạn ?

11/06/2016 Blog

0
1. First we should understand what OTA is?
OTA stands for Online Travel Agent, which deals hotel room on the internet. This agent is different from the traditional Agent because it is the only business on the internet environment.
2. Why should hotels partner with OTAs?
Internet is one inevitable trend that the whole world is following. All transactions and searches are made through internet even when you buy one pair of shoes you also need Google to search. Therefore the internet is a necessity and business on the internet is obvious to contribute to the process of business planning strategy.
If hotels have their website then why do they need OTA? Certainly, some the GM or Direct of Sale and Marketing wonder, here are some suggestions to answer this question
– Considering OTA as marketing channel for our hotel. Imagine if users search our hotel on Google, and the result will be present at all websites so users will more easily book our hotel.
– Cost: if we want your website available in all countries, we have to invest more money in online marketing. However, if we cooperate with their OTA, they will be marketing to our hotel (obviously along with other hotels, but we will discuss in the following section). Then we will get benefits from this marketing, even if visitors only refer without booking, we won’t lose any cost.
3. How to be effective with the OTA?
Updating your hotel on OTA, loading hotel room price are not the final stage. We must constantly keep track of the daily and monthly book, to capture the needs of each target area. Recommend his appointment of representatives of the OTA about January 3 times and asked them to give us the report on impression volume, conversion, and tend to your flight booking. You should make an appointment with OTA representatives every 3 months and request reports on the volume of impression, conversion and booking trend, which means booking for the next 3 months, one month or at the last minute, or else booking for 2 nights or 3 nights. Basing on these statistics, we will coordinate with the OTA to provide the appropriate price to attract more customers than competitors.
You should do this regularly and coordinate with OTA as much as possible because they know the prices as well as the strengths and weaknesses of your rival hotel right on the OTA website, then they can advise us on suitable pricing strategy, because they also get benefit.
Conclusions: Updating your hotel on the OTA is not the final stage. We need to closely coordinate with the OTA to capture the trend of customers and competitors. Your hotel should use the service to check the prices of competitors on the different OTAs to capture your opponent’s moves if you have enough condition.

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Chọn và quản lý OTA sao cho hiệu quả?

Hơn 10 triệu lượt tìm kiếm liên quan đến du lịch được thực hiện trên công cụ tìm kiếm Google mỗi tháng, và ước tính có tới 3 triệu lượt truy cập tới các kênh OTA.  460 triệu lượt khách truy cập hàng tháng vào trang web của Tripadvisor (theo …

OneInventory chính thức có mặt trên Shopee

Các khách sạn, khu vui chơi giờ đây đã có thêm một kênh mới để tiếp cận khách hàng – sự hợp tác gần đây nhất giữa OneInventory và Shopee đã thu hút lượt tìm kiếm và xem thông tin khách sạn, khu vui chơi vượt 200% so với chỉ …

Cuộc Cách mạng Platform và cơ hội mới cho kinh doanh khách sạn

Một trong những xu hướng kinh doanh hiện đang thống trị nền kinh tế Việt Nam và trên thế giới là mô hình nền tảng công nghệ (Platform). Xu thế Platform đang dần khẳng định lợi thế mình trong giới kinh doanh bằng việc thay thế các mô hình kinh …

Tăng doanh thu khách sạn bằng việc tối ưu hóa kênh bán phòng trực tiếp

Hiệu ứng Billboard chỉ ra rằng, khách hàng có xu hướng ghé thăm website của khách sạn, homestay sau khi thấy thông tin trên kênh OTA. Nếu tận dụng được điều này, chủ khách sạn, homestay sẽ có thể tăng doanh thu từ việc bán phòng trực tiếp trên website …

ezTicket là giải pháp quản lý cho SVĐ Thống Nhất, SVĐ Bà Rịa – Vũng Tàu

ezCloud được lựa chọn là nhà cung cấp giải pháp quản lý cho 2 sân vận động hàng đầu Việt Nam: sân Thống Nhất thành phố Hồ Chí Minh và sân Bà Rịa – Vũng Tàu, với sức chứa mỗi sân lên đến hơn 10.000 người tại một thời điểm. …

Marketing hiệu quả cho mô hình lưu trú nhỏ và vừa

Việc xuất hiện của các kênh OTA đã khiến cuộc đua đặt phòng trực tuyến trở nên gay gắt hơn bao giờ hết, và việc tận dụng các kênh OTA như là một giải pháp Marketing hiệu quả cho các mô hình lưu trú nhỏ và vừa đang được nhiều …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud