5 bước để giúp khách sạn hoạt động tốt hơn trên Facebook

14/04/2016 Blog

Facebook is becoming more familiar, play an important role in customer care and branding hotels. Undeniably the role of social media, facebook also constantly upgrading and improving more towards users.

However, not any improvement of facebook is also effective for hotels to promote the brand and take care of the guests. Here are some notes to help optimize operating hotels facebook page.

c

1. Build good content

When not know which factors affect the interaction of Facebook algorithms and algorithms how it impacts on the visitors, the content development is always a top priority. A good content is content that the fans on the fan page hotel can apply it, such as the need to be prepared when traveling, hints on attractive tourist destination … When the algorithm changes, can alter the marketing plan of your property, so please focus on building good content, the things that tourists like to read and wants to share with friends.

2. Paid for increasing like facebook – like virtual hard when high volume

When implementing social media, we focus on attracting lots of customers than having virtual traffic, less effective in business. With every social media channel, we focus on building quality rather than quantity. Although Facebook has frequently changed algorithms, they also aim to create more quality content to the user.

3. Encourage employees to participate in sharing content on the fanpage

Changes facebook can affect traffic and track our fanpage, therefore we conducted a number of plans to improve the situation following:

– First we encourage all employees to share the post on the fan page now, the share of employees can reach their friends and continue to share.

– Next we use Facebook's advertising services to the article on the fanpage reach customers.

– Finally, the budget for other social media channels Twitter to attract customers who do not join facebook.

4. Email marketing                                                                  

Social media is always changing, but really is necessary. Some small businesses use Facebook to advertise and market the unique method, the change led to some difficulties. We do not post just aims quantity. However, we still post about 5 to 6 times a day, although not received a response. The number of members on the fanpage on facebook still higher, and lower on Twitter, Instagrem, Youtube. We regularly promote to develop exclusive content, organize contests, and discounts to help advertise for the members of the fanpage. Currently, email marketing than those of the other social marketing. In its marketing campaigns, we promote the application of email marketing.

5. Time and content

Facebook is a lot of changes and we change the way contact with it. If your business does not have the valid entries so people pay attention to it, the individual pages of your enterprise will fade. By selecting post at the critical moment of habit people are on Facebook to read the share to attract the attention of people on it, that way your fan page will be many approaches and more care. We have used this method to improve their governance fan page on Facebook.

More hotel management software ezCloudhotel

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Chọn và quản lý OTA sao cho hiệu quả?

Hơn 10 triệu lượt tìm kiếm liên quan đến du lịch được thực hiện trên công cụ tìm kiếm Google mỗi tháng, và ước tính có tới 3 triệu lượt truy cập tới các kênh OTA.  460 triệu lượt khách truy cập hàng tháng vào trang web của Tripadvisor (theo …

OneInventory chính thức có mặt trên Shopee

Các khách sạn, khu vui chơi giờ đây đã có thêm một kênh mới để tiếp cận khách hàng – sự hợp tác gần đây nhất giữa OneInventory và Shopee đã thu hút lượt tìm kiếm và xem thông tin khách sạn, khu vui chơi vượt 200% so với chỉ …

Cuộc Cách mạng Platform và cơ hội mới cho kinh doanh khách sạn

Một trong những xu hướng kinh doanh hiện đang thống trị nền kinh tế Việt Nam và trên thế giới là mô hình nền tảng công nghệ (Platform). Xu thế Platform đang dần khẳng định lợi thế mình trong giới kinh doanh bằng việc thay thế các mô hình kinh …

Tăng doanh thu khách sạn bằng việc tối ưu hóa kênh bán phòng trực tiếp

Hiệu ứng Billboard chỉ ra rằng, khách hàng có xu hướng ghé thăm website của khách sạn, homestay sau khi thấy thông tin trên kênh OTA. Nếu tận dụng được điều này, chủ khách sạn, homestay sẽ có thể tăng doanh thu từ việc bán phòng trực tiếp trên website …

ezTicket là giải pháp quản lý cho SVĐ Thống Nhất, SVĐ Bà Rịa – Vũng Tàu

ezCloud được lựa chọn là nhà cung cấp giải pháp quản lý cho 2 sân vận động hàng đầu Việt Nam: sân Thống Nhất thành phố Hồ Chí Minh và sân Bà Rịa – Vũng Tàu, với sức chứa mỗi sân lên đến hơn 10.000 người tại một thời điểm. …

Marketing hiệu quả cho mô hình lưu trú nhỏ và vừa

Việc xuất hiện của các kênh OTA đã khiến cuộc đua đặt phòng trực tuyến trở nên gay gắt hơn bao giờ hết, và việc tận dụng các kênh OTA như là một giải pháp Marketing hiệu quả cho các mô hình lưu trú nhỏ và vừa đang được nhiều …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud