8 bí mật của khách sạn mà bạn nên biết

05/04/2016 Blog

Upon arrival at a certain hotel, you must know that they have the secrets that were never disclosed to the client, if not out of work. So following article I will share with you some information I learned.

bbbbbb

1. Do not use the hotline to book room
Because when using the hotline to book room, you will be moved to the line of the central office, and employees will force you to take a certain price (the price will usually be available on website). So you should call the hotel directly, in order to get the most preferential prices.
2. Independent hotels are easy to negotiate more
As hotels are owned independently, they are likely ready for your discount rather than hotels owned by large corporations.
3. Should arrive on time
If you check-in at 10 am, but you came at 8 am then surely your room will not be ready. And staff at the reception area will also unenthusiastic to check-in early for you.
4. The hotel has no soundproofing
The best hotels have  not necessarily soundproofed, so when you speak, you should keep the best order possible, otherwise you can be the hotel staff knocked at your room door if guests complain .
5. Luxury hotels have no hourly room.
For luxurious hotels have no hourly room. “ Believe me, you will not want to be that kind of hotel ” a hotel employee share.
6. Should require to clean your bed, before check-in
When making the bed for guests to stay overnight, only made the bed and did not replace any bedding.  Bed sheets are only changed if when guests stay from 2 to 3 pm . When employees made  the bed if there is any class with colored sticky dirty, they will be replaced immediately. Because that is prescribed by the hotel.
7. Should trust a new hotel
If you are a person that you have to work continuously, you should choose a certain hotel to stay there. Because then you will automatically create a relationship with the staff, from which you will become a regular guest of the hotel.
8. Hotels sometimes have to lie
Sometimes hotel staffs are be caught lying to guests by manager, such as a broken elevator problems will be fixed by repairer as quickly as possible. But in essence, the elevator will not be fixed until Monday next week, because manager wants to avoid to tip extra money on the weekends for repairer
More hotel management software ezCloudhotel
 

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Khôi phục kinh doanh từ tổ chức sự kiện sau mùa dịch

Dưới sự tác động của dịch bệnh Covid-19, các khách sạn, đặc biệt là các khách sạn lớn đã mất đi khoảng 25-50% doanh thu do tình trạng giãn cách xã hội và những điều luật ban hành để hạn chế tụ tập đông người. Từ nguyên nhân đó, khách …

[ictvietnam] Nền tảng ezCloud trở thành đối tác chính thức của Google Hotels

Mới đây, nền tảng quản trị và kinh doanh du lịch ezCloud đã chính thức trở thành đối tác chính thức của Google Hotels. Sự hợp tác này sẽ hoàn thiện hệ sinh thái du lịch của ezCloud để từ đó có thể cung cấp một giải pháp đồng bộ, …

THÔNG CÁO BÁO CHÍ: ezCloud trở thành đối tác chính thức của Google Hotels

Hà Nội, ngày 12 tháng 1 năm 2022 – Công ty TNHH Công nghệ ezCloud Toàn Cầu xin thông báo về việc trở thành đối tác chính thức của Google Hotels. Đây là một tính năng hứa hẹn sẽ đem lại những lợi ích to lớn dành cho ezCloud và …

Tại sao mô hình khách sạn thông minh là tương lai của Quản trị khách sạn

Công nghệ có đang giúp khách sạn của bạn phát triển hay không ? Cùng khám phá lý do tại sao mô hình khách sạn thông minh sẽ là tương lai của quản trị khách sạn.

Công nghệ giúp tối ưu nhân sự tại khách sạn

Như ezCloud từng dự đoán về sự trở lại của ngành Du lịch – Khách sạn trong năm 2022, một viễn cảnh về một sự bùng nổ sẽ diễn ra như một điều tất yếu trong tương lai.

Xu hướng chuyển đổi số của ngành Du lịch – Khách sạn trong thời kì COVID

Từ khi cuộc cách mạng công nghệ nổ ra trên khắc thế giới, toàn bộ diện mạo của các ngành nghề đã bị thay đổi nhờ những tác động to lớn của nó. Và ngành Du lịch – khách sạn cũng không nằm ngoài điều đó.

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn
[stm-calc id="32026"]