8 bí mật của khách sạn mà bạn nên biết

05/04/2016 Blog

Upon arrival at a certain hotel, you must know that they have the secrets that were never disclosed to the client, if not out of work. So following article I will share with you some information I learned.

bbbbbb

1. Do not use the hotline to book room
Because when using the hotline to book room, you will be moved to the line of the central office, and employees will force you to take a certain price (the price will usually be available on website). So you should call the hotel directly, in order to get the most preferential prices.
2. Independent hotels are easy to negotiate more
As hotels are owned independently, they are likely ready for your discount rather than hotels owned by large corporations.
3. Should arrive on time
If you check-in at 10 am, but you came at 8 am then surely your room will not be ready. And staff at the reception area will also unenthusiastic to check-in early for you.
4. The hotel has no soundproofing
The best hotels have  not necessarily soundproofed, so when you speak, you should keep the best order possible, otherwise you can be the hotel staff knocked at your room door if guests complain .
5. Luxury hotels have no hourly room.
For luxurious hotels have no hourly room. “ Believe me, you will not want to be that kind of hotel ” a hotel employee share.
6. Should require to clean your bed, before check-in
When making the bed for guests to stay overnight, only made the bed and did not replace any bedding.  Bed sheets are only changed if when guests stay from 2 to 3 pm . When employees made  the bed if there is any class with colored sticky dirty, they will be replaced immediately. Because that is prescribed by the hotel.
7. Should trust a new hotel
If you are a person that you have to work continuously, you should choose a certain hotel to stay there. Because then you will automatically create a relationship with the staff, from which you will become a regular guest of the hotel.
8. Hotels sometimes have to lie
Sometimes hotel staffs are be caught lying to guests by manager, such as a broken elevator problems will be fixed by repairer as quickly as possible. But in essence, the elevator will not be fixed until Monday next week, because manager wants to avoid to tip extra money on the weekends for repairer
More hotel management software ezCloudhotel
 

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Marketing hiệu quả cho mô hình lưu trú nhỏ và vừa

Việc xuất hiện của các kênh OTA đã khiến cuộc đua đặt phòng trực tuyến trở nên gay gắt hơn bao giờ hết, và việc tận dụng các kênh OTA như là một giải pháp Marketing hiệu quả cho các mô hình lưu trú nhỏ và vừa đang được nhiều …

Tăng doanh thu bán phòng trực tiếp bằng hiệu ứng Billboard

Hiệu ứng Billboard trong ngành Hospitality là công cụ đắc lực giúp chủ khách sạn, homestay giảm áp lực phụ thuộc nguồn khách đặt phòng vào các kênh OTA (Online Travel Agency – như Booking, Agoda, Expedia…) bằng việc tận dụng hiệu quả marketing khi xuất hiện trên các kênh …

Kết hợp giải pháp ezFolio – ezTicket trong việc vận hành Yoko Onsen Quang Hanh

Đảm bảo công suất 9000 lượt khách trong một thời điểm đón tiếp là hiệu quả đến từ gói giải pháp quản lí mà ezCloud mang đến cho Yoko Onsen Quang Hanh, Quảng Ninh – tổ hợp nghỉ dưỡng suối nước nóng đầu tiên tại Việt Nam. Để xúc tiến …

Chương trình khuyến mại Pre order

ezCloud triển khai chương trình “Pre-order: Đặt sớm giảm sâu”

Quý khách hàng thân mến, Nhằm giúp khách hàng dễ dàng hơn trong việc mua sản phẩm phần mềm quản lý khách sạn của ezCloud, từ 01/04 – 30/04/2020, ezCloud triển khai chương trình ưu đãi hấp dẫn: “Pre-order – Đặt sớm giảm sâu”.  Theo đó, khách hàng chỉ cần …

ezCloud ra mắt ezPayment

ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán tích hợp trên phần mềm quản lý khách sạn

Quý khách hàng thân mến, Hiện nay, việc thanh toán online đang ngày càng trở nên phổ biến trong mọi lĩnh vực, và du lịch – khách sạn cũng không phải là ngoại lệ. Hiểu được điều đó, ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán giữa …

ezCloud triển khai chương trình Đồng hành cùng khách sạn mùa đại dịch Corona

Quý khách hàng thân mến, Như quý khách đã biết, đại dịch Corona đã khiến cho các doanh nghiệp trong ngành du lịch khách sạn ở nước ta vô cùng điêu đứng. Và để đồng hành cùng quý khách trong thời gian khó khăn này, từ 01/03 – 31/03/2020, ezCloud …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud