8 bí mật của khách sạn mà bạn nên biết

05/04/2016 Blog

Upon arrival at a certain hotel, you must know that they have the secrets that were never disclosed to the client, if not out of work. So following article I will share with you some information I learned.

bbbbbb

1. Do not use the hotline to book room
Because when using the hotline to book room, you will be moved to the line of the central office, and employees will force you to take a certain price (the price will usually be available on website). So you should call the hotel directly, in order to get the most preferential prices.
2. Independent hotels are easy to negotiate more
As hotels are owned independently, they are likely ready for your discount rather than hotels owned by large corporations.
3. Should arrive on time
If you check-in at 10 am, but you came at 8 am then surely your room will not be ready. And staff at the reception area will also unenthusiastic to check-in early for you.
4. The hotel has no soundproofing
The best hotels have  not necessarily soundproofed, so when you speak, you should keep the best order possible, otherwise you can be the hotel staff knocked at your room door if guests complain .
5. Luxury hotels have no hourly room.
For luxurious hotels have no hourly room. “ Believe me, you will not want to be that kind of hotel ” a hotel employee share.
6. Should require to clean your bed, before check-in
When making the bed for guests to stay overnight, only made the bed and did not replace any bedding.  Bed sheets are only changed if when guests stay from 2 to 3 pm . When employees made  the bed if there is any class with colored sticky dirty, they will be replaced immediately. Because that is prescribed by the hotel.
7. Should trust a new hotel
If you are a person that you have to work continuously, you should choose a certain hotel to stay there. Because then you will automatically create a relationship with the staff, from which you will become a regular guest of the hotel.
8. Hotels sometimes have to lie
Sometimes hotel staffs are be caught lying to guests by manager, such as a broken elevator problems will be fixed by repairer as quickly as possible. But in essence, the elevator will not be fixed until Monday next week, because manager wants to avoid to tip extra money on the weekends for repairer
More hotel management software ezCloudhotel
 

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

“Giảm ngay 1tr” cho máy POS cầm tay Sunmi ++20% khi Đk EZCloudHotel

 Máy POS cầm tay (máy tính tiền cầm tay) ngày càng trở nên cần thiết đối với nhà hàng, khách sạn. Thương hiệu Sunmi sản xuất nhiều dòng máy POS khác nhau phù hợp với đa dạng nhu cầu. Trong đó, Máy Sunmi V1S là 1 trong những dòng máy …

Công nghệ quản lý khách sạn với Thiết bị, Ứng dụng di động: Xu hướng chi phối ngành Khách sạn

Xu hướng quản lý khách sạn “kiểu mới” với Thiết bị, Ứng dụng di động. Phương pháp áp dụng xu hướng này và những tiện ích nó đem lại. “Du lịch không tạo ra sự bùng nổ về tỷ suất lợi nhuận nên doanh nghiệp hầu như chỉ đầu tư …

Ưu đãi ezFolio – Sở hữu giải pháp quản lý resort, khách sạn 3-5 sao chỉ từ 5,000,000 – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi đối với sản phẩm ezFolio – phần mềm quản lý resort, khách sạn 3-5 sao nhằm tri ân khách hàng. Thấu hiểu được nhu cầu và hành vi sử dụng của các khách sạn 3-5 sao, ezFolio giúp tự động …

ezCloud tung ra gói giải pháp quản lý tích hợp trên thiết bị di động – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi hấp dẫn đối với giải pháp quản lý khách sạn ezCloudhotel tích hợp cùng Thiết bị di động đa năng. Đón đầu xu hướng quản lý và vận hành khách sạn quy mô vừa và nhỏ bằng Ứng dụng và …

Giảm thiểu tình trạng hủy đặt phòng nhờ cải thiện phương thức thanh toán

Việc khách hàng lại quyết định bỏ dở, hay hủy đặt phòng trước ngày checkin thường xảy ra do khách sạn, homestay không áp dụng chính sách hủy phù hợp. Fake booking, hay những đơn đặt phòng bị hủy sát ngày mang đến tổn thất về doanh thu và nguồn …

Chọn và quản lý OTA sao cho hiệu quả?

Hơn 10 triệu lượt tìm kiếm liên quan đến du lịch được thực hiện trên công cụ tìm kiếm Google mỗi tháng, và ước tính có tới 3 triệu lượt truy cập tới các kênh OTA.  460 triệu lượt khách truy cập hàng tháng vào trang web của Tripadvisor (theo …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud