Những điều bạn chưa biết về nghề lễ tân khách sạn

Not only know all the information, do everything the customer requires, hotel reception must always keep the attitude of courtesy, fresh, despite the unreasonable demands from customers.

The work of the receptionists is a whole process: Reservations, tickets, ensure warm bath water …

A hotel receptionist’s day like a spinning wheel does not stop at all. You must always be ready for any questions, because you can ask any question. You can not predict what will happen in the day. Everything goes on: Set up a restaurant, buy movie tickets, make a tour, send people to pick up things at a shopping center, or rent a car.

Have a desirable relationship network

Stores and restaurants always want us to lead customers, so they often come and talk about business. In this way, we have contacts. Want an unlocked iPhone 6 in a few hours? Too simple, because I have an Apple store and an electronics dealer.
cx

There are things that make others jealous

All the famous restaurants invite us to try the service experience there. I visit each store and rely on my own experience to suggest to guests. In addition, many designers, spas also find ways to “contact” us. Thus, the task of the receptionist is to consider which destinations are worth recommending to their guests.

Seriously give suggestions for guests

However, sometimes I do not want to go to restaurants where they know me as a receptionist, because all services will be perfect. I would rather spend some money to have the best experience, convenient for evaluation and referrals for later.

Discuss the customer and save their information

The receptionist must know his customers well. Through staff meetings, we chat with each other and record the preferences of each guest. We have a system to store all the information about hobbies and interests of customers, to know exactly what to serve and how.

Could fall into a bad situation bad laugh

Usually, customers present credit cards and we swipe cards in front of them to prove that everything has been paid. But I remember one time, one of my employees had to spend $ 800 to pay for tickets to Broadway theaters, because the tickets were booked, but then they said no. Meanwhile, the receptionist bought the ticket without asking the customer to sign the payment slip. That’s why he has to pay his pocket money.

There are support staff but ….

Even though there are support staff who run around to pick up things when needed, but sometimes the receptionist has to run back and forth.
For example, if you have a sick guest “leg run” is not present, then I have to make a pharmacy. A few years ago, a pregnant guest. She was very cold but did not want to buy a jacket, because she was about to leave the hotel. So I enlisted the lunch break through the house to get her borrowed his jacket.

Most receptionists received their thanks

Most guests appreciate what the receptionists do for them. Evidence is that we often receive gifts instead of thankfulness when they leave the hotel, even at the end of the year. Therefore, we always try to serve all of us, because when the customer is satisfied, the reception itself is extremely happy.
Free trial of ezCloudhotel software to experience the usefulness of the software here: ezCloudotel Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

6 xu hướng du lịch hàng đầu mà các khách sạn phải hành động để nắm bắt nhu cầu vào năm 2021

Sau “trận chiến” với covid 19, ngành du lịch thế giới nói chung và Việt Nam nói riêng gặp khá nhiều khó khăn, các đơn vị kinh doanh dịch vụ lưu trú cũng không nằm ngoài sự ảnh hưởng đó. Làm sao để lấy lại thế cân bằng sau đại …

Bán phòng khách sạn đơn giản và tiết kiệm

Việc kinh doanh khách sạn ngày nay không chỉ gói gọn trong việc bán  phòng truyền thống thông qua các đại lý du lịch địa phương, nhờ công nghệ và các đối tác bán phòng toàn cầu như Booking.com, Agoda, Expedia… khách sạn của bạn dễ dàng tiếp cận khách …

[VnEconomy] 50.000 doanh nghiệp nhỏ và vừa sẽ được hỗ trợ chuyển đổi số để giải quyết “nỗi đau”

Chương trình hỗ trợ doanh nghiệp vừa và nhỏ chuyển đổi số được triển khai nhằm giải quyết “nỗi đau” hiện nay của doanh nghiệp là không có đầu ra, thị trường truyền thống bị thu hẹp… Phó thủ tướng Vũ Đức Đam và Bộ trưởng Nguyễn Mạnh Hùng tặng …

[Báo Quân đội Nhân dân] Công bố chương trình hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa chuyển đổi số

QĐND Online – 12 nền tảng số “Make in Vietnam” đã được “mở hàng” Chương trình hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa chuyển đổi số vừa được Bộ Thông tin và Truyền thông (TT&TT) công bố tại Hội nghị tổng kết năm 2020 và triển khai nhiệm vụ năm …

[ictvietnam.vn] Bộ TT&TT công bố 12 nền tảng “Make in Viet Nam” hỗ trợ DN nhỏ và vừa chuyển đổi số

Việt Nam hiện có khoảng 800.000 DN, trong đó DN nhỏ và vừa chiếm hơn 98%. Khi đại dịch Covid-19 diễn ra, trên 90% DN nhỏ và vừa chịu ảnh hưởng tiêu cực. Ông Đỗ Công Anh, Phó Cục trưởng phụ trách Cục Tin học hóa – Bộ TT&TT cho …

[Báo Đại biểu nhân dân] Ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud

Sáng 11.12, tại Hà Nội, Bộ Thông tin và Truyền thông đã tổ chức Lễ ra mắt Nền tảng Quản trị và Kinh doanh du lịch ezCloud. Đây là một trong chuỗi sự kiện giới thiệu các nền tảng số Make in Vietnam nhằm thực hiện “Chương trình chuyển đổi …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn