Những điều bạn chưa biết về nghề lễ tân khách sạn

Not only know all the information, do everything the customer requires, hotel reception must always keep the attitude of courtesy, fresh, despite the unreasonable demands from customers.

The work of the receptionists is a whole process: Reservations, tickets, ensure warm bath water …

A hotel receptionist’s day like a spinning wheel does not stop at all. You must always be ready for any questions, because you can ask any question. You can not predict what will happen in the day. Everything goes on: Set up a restaurant, buy movie tickets, make a tour, send people to pick up things at a shopping center, or rent a car.

Have a desirable relationship network

Stores and restaurants always want us to lead customers, so they often come and talk about business. In this way, we have contacts. Want an unlocked iPhone 6 in a few hours? Too simple, because I have an Apple store and an electronics dealer.
cx

There are things that make others jealous

All the famous restaurants invite us to try the service experience there. I visit each store and rely on my own experience to suggest to guests. In addition, many designers, spas also find ways to “contact” us. Thus, the task of the receptionist is to consider which destinations are worth recommending to their guests.

Seriously give suggestions for guests

However, sometimes I do not want to go to restaurants where they know me as a receptionist, because all services will be perfect. I would rather spend some money to have the best experience, convenient for evaluation and referrals for later.

Discuss the customer and save their information

The receptionist must know his customers well. Through staff meetings, we chat with each other and record the preferences of each guest. We have a system to store all the information about hobbies and interests of customers, to know exactly what to serve and how.

Could fall into a bad situation bad laugh

Usually, customers present credit cards and we swipe cards in front of them to prove that everything has been paid. But I remember one time, one of my employees had to spend $ 800 to pay for tickets to Broadway theaters, because the tickets were booked, but then they said no. Meanwhile, the receptionist bought the ticket without asking the customer to sign the payment slip. That’s why he has to pay his pocket money.

There are support staff but ….

Even though there are support staff who run around to pick up things when needed, but sometimes the receptionist has to run back and forth.
For example, if you have a sick guest “leg run” is not present, then I have to make a pharmacy. A few years ago, a pregnant guest. She was very cold but did not want to buy a jacket, because she was about to leave the hotel. So I enlisted the lunch break through the house to get her borrowed his jacket.

Most receptionists received their thanks

Most guests appreciate what the receptionists do for them. Evidence is that we often receive gifts instead of thankfulness when they leave the hotel, even at the end of the year. Therefore, we always try to serve all of us, because when the customer is satisfied, the reception itself is extremely happy.
Free trial of ezCloudhotel software to experience the usefulness of the software here: ezCloudotel Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Marketing hiệu quả cho mô hình lưu trú nhỏ và vừa

Việc xuất hiện của các kênh OTA đã khiến cuộc đua đặt phòng trực tuyến trở nên gay gắt hơn bao giờ hết, và việc tận dụng các kênh OTA như là một giải pháp Marketing hiệu quả cho các mô hình lưu trú nhỏ và vừa đang được nhiều …

Tăng doanh thu bán phòng trực tiếp bằng hiệu ứng Billboard

Hiệu ứng Billboard trong ngành Hospitality là công cụ đắc lực giúp chủ khách sạn, homestay giảm áp lực phụ thuộc nguồn khách đặt phòng vào các kênh OTA (Online Travel Agency – như Booking, Agoda, Expedia…) bằng việc tận dụng hiệu quả marketing khi xuất hiện trên các kênh …

Kết hợp giải pháp ezFolio – ezTicket trong việc vận hành Yoko Onsen Quang Hanh

Đảm bảo công suất 9000 lượt khách trong một thời điểm đón tiếp là hiệu quả đến từ gói giải pháp quản lí mà ezCloud mang đến cho Yoko Onsen Quang Hanh, Quảng Ninh – tổ hợp nghỉ dưỡng suối nước nóng đầu tiên tại Việt Nam. Để xúc tiến …

Chương trình khuyến mại Pre order

ezCloud triển khai chương trình “Pre-order: Đặt sớm giảm sâu”

Quý khách hàng thân mến, Nhằm giúp khách hàng dễ dàng hơn trong việc mua sản phẩm phần mềm quản lý khách sạn của ezCloud, từ 01/04 – 30/04/2020, ezCloud triển khai chương trình ưu đãi hấp dẫn: “Pre-order – Đặt sớm giảm sâu”.  Theo đó, khách hàng chỉ cần …

ezCloud ra mắt ezPayment

ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán tích hợp trên phần mềm quản lý khách sạn

Quý khách hàng thân mến, Hiện nay, việc thanh toán online đang ngày càng trở nên phổ biến trong mọi lĩnh vực, và du lịch – khách sạn cũng không phải là ngoại lệ. Hiểu được điều đó, ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán giữa …

ezCloud triển khai chương trình Đồng hành cùng khách sạn mùa đại dịch Corona

Quý khách hàng thân mến, Như quý khách đã biết, đại dịch Corona đã khiến cho các doanh nghiệp trong ngành du lịch khách sạn ở nước ta vô cùng điêu đứng. Và để đồng hành cùng quý khách trong thời gian khó khăn này, từ 01/03 – 31/03/2020, ezCloud …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud