Những điều không nên làm trong quản lý doanh thu khách sạn

18/04/2016 Blog

Many hotels operate independently depending on OTA for their revenue. While this is not necessarily a negative trend, hoteliers should avoid relying too heavily on this channel because it could hurt the profitability of the hotel.
Therefore, the hotel should work hard to promote the book directly from their own websites and reduce the cost of capital. As a property owner you can follow the best practices from experts in the field of hotel management to earn your direct sales.

2

1. Do not assume that your customers know about compset.
When sales managers analyze their competitive rate, they usually compare their prices with a small number of their hotel compset. When potential costumers online search to find a hotel for their trip, they did not consider compsets, they look for in an evaluation at a certain location. Revenue management needs to think like their costumers and try to get in their mind to be able to offer prices for their appeal. If they can do this, revenue managers will have full advantage of the other asset managers and contract revenue.
2. Do not use stagnant prices.
Be sure to update prices and rates to suit changes in your market, and real estate will be able to ensure a growing place. The rate action can help take advantage of the revenue opportunities offered by the online channel.
3. Do not forget the additional inventory of your online.
The update is only applicable to the exchange rate, but also to inventory. It is important to supplement the inventory straight when it runs out. If you do not do this, you may be the victim of a huge revenue loss of value.
4. Do not complicated than your job.
We are all roles sales managers aware “maintains many critical responsibilities, may be time. But all said, a sales manager must have to be effective earn as much as possible from each hotel booking. A sales manager can minimize the work to he / she may be able to focus on activities income. One piece of advice is to spend 80% of your time on activities that may have an impact on revenue and win the remaining 20% ​​in the admin role.
5. Do not raise or lower the real stars of his hotel
There are many sales managers have deliberately false declaration on the OTAs stars. They think that there are more stars than the selling price will be higher. Not so. If your 4 star hotel but 5 star seller rating, you will have problems. Be realistic.
Conversely, do not have to lower the star rating of the hotel because they think customers will enjoy being in a four star hotel but the price is only equivalent to 3 stars. This lead to harm the long-term revenue. That is not a good strategy.
The fact that customers always want the best price for the best hotel, the hotel of their choice based on price, facilities, location … Be honest about the property with the client, you will get the best revenue and customers are satisfied.
 Read more ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Ứng dụng kiểm soát thông tin khách hàng trong vận hành khách sạn

Dữ liệu trong mọi ngành nghề là xương sống trong việc vận hành và quản trị. Nhóm ngành Khách sạn cũng không nằm ngoài điều đó, đặc biệt trong kỉ nguyên số như thời điểm hiện tại. Việc tối ưu hoá dữ liệu để quản lý khách sạn đang là …

5 mẹo giúp khách sạn của bạn nổi bật trên môi trường online

Tình hình giãn cách Covid đang ngày càng được nới lỏng trên toàn thế giới, người tiêu dùng cũng đã bắt đầu lên kế hoạch cho các chuyến du lịch cho kỳ nghỉ hè đang đến gần. Với sự nở rộ trở lại của thị trường Du lịch trong cùng …

Ứng dụng công nghệ để kiểm soát dòng tiền trong khách sạn

Việc  sử dụng công nghệ để kiểm soát dòng tiền một cách tối ưu trong hoạt động khách sạn giúp bạn duy trì việc kinh doanh hiệu quả và vận hành trơn tru.

Tiềm năng phát triển du lịch nội địa 2022

Với nhu cầu du lịch đang ngày càng tăng cao đặc biệt trong dịp lễ Tết, hay trong mùa cao điểm du lịch 2022, du lịch nội địa đang trở thành một hy vọng lớn cho nền du lịch Việt nam sau hơn 2 năm đóng cửa vì dịch.

Thời gian vàng để thu hút khách du lịch trong nước

Bước sang năm 2022 với những hứa hẹn và mong chờ từ những người làm ngành Du lịch trong nước, ai trong chúng ta cũng sẽ mong muốn được trở lại những không khí nhộn nhịp, tấp nập của khách Du lịch thời trước dịch. 

Mức độ sẵn sàng trở lại của khách du lịch Việt Nam

Năm 2021, Việt Nam đã chứng kiến một đợt bùng dịch lớn nhất trong hai năm Covid, khiến hàng chục ngàn người tử vong, kéo theo là hệ luỵ về sự sợ hãi trong việc tiếp xúc xã hội. Ngoài ra, các chính sách giãn cách xã hội đã khiến …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn
[stm-calc id="32026"]