Một số tác phong bắt buộc mà nhân viên khách sạn cần phải có

07/04/2016 Blog

The behavior of an employee:

 – Must be dressed, dress neatly or as prescribed by the hotel where they work.

– Do not wear jewelry such as gold and silver too much because while serving can entangle or cause hard feelings chiu.neu diners needed only a wedding ring but it is plain ring without gemstones.

– Always smiling affable with visitors, not playing or talking in front rude guests

nv

How to setup the table:

– Prepare the devices needed for a table (depending on the number of guests 2 persons or more)

– When placing the setup Notes knife, spoon and fork in the order of dishes and placed in turn from the outside, such as utensils, appetizer, main course dessert.

Service:

– Upon arrival: greeted and invited guests at the table, pulled a chair to sit then politely gave carte menu for guests, and provides a list of drinks to guests

– Receive requests from guests then carefully recording the information in the book.

– Transfer requests to the kitchen department and preparation department for processing.

– Bring food and drinks on the table guests: tray can be used to prevent hot dishes, when put on the table a plate in hand, they must not be placed on the table tray visitors.

– It can be taught how to use food to guests and introduced the sauce served with.

– Happy guests a delicious meal.

Stage charge:

– When guests request it put the bill charged to guests: reading once the food and beverage customers have used then said the total amount must be paid, take the money from the client and if the client makes redundant thanks Just a moment, then said visitors to the hotel will rot immediately.

Stage off guests:

– Standing right at the door ready to open to guests. Remember to push the door outwards. always smiled and greeted guests see you.

 Read more ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

“Giảm ngay 1tr” cho máy POS cầm tay Sunmi ++20% khi Đk EZCloudHotel

 Máy POS cầm tay (máy tính tiền cầm tay) ngày càng trở nên cần thiết đối với nhà hàng, khách sạn. Thương hiệu Sunmi sản xuất nhiều dòng máy POS khác nhau phù hợp với đa dạng nhu cầu. Trong đó, Máy Sunmi V1S là 1 trong những dòng máy …

Công nghệ quản lý khách sạn với Thiết bị, Ứng dụng di động: Xu hướng chi phối ngành Khách sạn

Xu hướng quản lý khách sạn “kiểu mới” với Thiết bị, Ứng dụng di động. Phương pháp áp dụng xu hướng này và những tiện ích nó đem lại. “Du lịch không tạo ra sự bùng nổ về tỷ suất lợi nhuận nên doanh nghiệp hầu như chỉ đầu tư …

Ưu đãi ezFolio – Sở hữu giải pháp quản lý resort, khách sạn 3-5 sao chỉ từ 5,000,000 – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi đối với sản phẩm ezFolio – phần mềm quản lý resort, khách sạn 3-5 sao nhằm tri ân khách hàng. Thấu hiểu được nhu cầu và hành vi sử dụng của các khách sạn 3-5 sao, ezFolio giúp tự động …

ezCloud tung ra gói giải pháp quản lý tích hợp trên thiết bị di động – Mừng sinh nhật 7 tuổi

Mừng sinh nhật 7 tuổi, ezCloud mang đến ưu đãi hấp dẫn đối với giải pháp quản lý khách sạn ezCloudhotel tích hợp cùng Thiết bị di động đa năng. Đón đầu xu hướng quản lý và vận hành khách sạn quy mô vừa và nhỏ bằng Ứng dụng và …

Giảm thiểu tình trạng hủy đặt phòng nhờ cải thiện phương thức thanh toán

Việc khách hàng lại quyết định bỏ dở, hay hủy đặt phòng trước ngày checkin thường xảy ra do khách sạn, homestay không áp dụng chính sách hủy phù hợp. Fake booking, hay những đơn đặt phòng bị hủy sát ngày mang đến tổn thất về doanh thu và nguồn …

Chọn và quản lý OTA sao cho hiệu quả?

Hơn 10 triệu lượt tìm kiếm liên quan đến du lịch được thực hiện trên công cụ tìm kiếm Google mỗi tháng, và ước tính có tới 3 triệu lượt truy cập tới các kênh OTA.  460 triệu lượt khách truy cập hàng tháng vào trang web của Tripadvisor (theo …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud