Một số tác phong bắt buộc mà nhân viên khách sạn cần phải có

07/04/2016 Blog

Một số tác phong bắt buộc mà nhân viên khách sạn cần phải có

The behavior of an employee:

 – Must be dressed, dress neatly or as prescribed by the hotel where they work.

– Do not wear jewelry such as gold and silver too much because while serving can entangle or cause hard feelings chiu.neu diners needed only a wedding ring but it is plain ring without gemstones.

– Always smiling affable with visitors, not playing or talking in front rude guests

How to setup the table:

– Prepare the devices needed for a table (depending on the number of guests 2 persons or more)

– When placing the setup Notes knife, spoon and fork in the order of dishes and placed in turn from the outside, such as utensils, appetizer, main course dessert.

Service:

– Upon arrival: greeted and invited guests at the table, pulled a chair to sit then politely gave carte menu for guests, and provides a list of drinks to guests

– Receive requests from guests then carefully recording the information in the book.

– Transfer requests to the kitchen department and preparation department for processing.

– Bring food and drinks on the table guests: tray can be used to prevent hot dishes, when put on the table a plate in hand, they must not be placed on the table tray visitors.

– It can be taught how to use food to guests and introduced the sauce served with.

– Happy guests a delicious meal.

Stage charge:

– When guests request it put the bill charged to guests: reading once the food and beverage customers have used then said the total amount must be paid, take the money from the client and if the client makes redundant thanks Just a moment, then said visitors to the hotel will rot immediately.

Stage off guests:

– Standing right at the door ready to open to guests. Remember to push the door outwards. always smiled and greeted guests see you.

 Read more ezFolio Hotel Management Software

4/5 - (1 bình chọn)

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Mẹo tiếp thị liên kết

12 mẹo tiếp thị liên kết của chuyên gia hàng đầu (phần 2)

Dù bạn là người mới bắt đầu hay đã có kinh nghiệm với tiếp thị liên kết, việc lắng nghe những chia sẻ từ những chuyên gia hàng đầu trong lĩnh vực này không bao giờ là thừa. Tiếp nối phần 1 của bài viết 12 mẹo tiếp thị liên …

quản lý khách sạn mini

Cách quản lý khách sạn mini bài bản nhất, hiệu quả nhất

Cách quản lý khách sạn mini là chủ đề được nhiều người chủ khi mới thành lập khách sạn quan tâm. Thường những người mở mô hình khách sạn mini là người lần đầu kinh doanh dịch vụ này. Vậy làm sao để quản lý hiệu quả? Hãy để ezCloud …

quản lý tiền sảnh là gì

Quản lý tiền sảnh khách sạn là ai? Cần làm những công việc gì?

Quản lý tiền sảnh khách sạn là một người không thể thiếu để đảm bảo khách sạn vận hành hiệu quả. Hãy cùng ezCloud tìm hiểu về người này và vai trò chính của họ trong khách sạn nhé! 1. Quản lý tiền sảnh là gì? Người quản lý tiền …

night auditor là gì

Night auditor là gì? Chi tiết những công việc cần làm

Night auditor là gì? Để khách sạn hoạt động trơn chu thì không chỉ cần những nhân viên buồng phòng, nhân viên nhà bếp, mà nhân viên Night auditor là một vị trí quan trọng giúp đảm bảo về tài chính của khách sạn. Cùng tìm hiểu chi tiết! 1. …

Dùng file excel quản lý đặt phòng khách sạn có hiệu quả không?

Sử dụng file excel quản lý đặt phòng khách sạn là lựa chọn của rất nhiều người. Tuy nhiên, nó cũng sẽ có những ưu và nhược điểm nhất định. 1. Các tính năng của excel trong quản lý khách sạn Có thể nói, phần mềm excel là một phần …

Thông báo phát hành sản phẩm ezFolio phiên bản 4.32.0

I. CÁC TÍNH NĂNG CẢI TIẾN 1. Điều chỉnh chức năng Cấu hình thuế phí khu kinh doanh 2. Bổ sung thông tin trên Báo cáo hóa đơn khu kinh doanh (BAR004) 3. Bổ sung thông tin trên Báo cáo chi tiết hóa đơn khu kinh doanh (BAR006) 4. Cải …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud

Nhập email của bạn

ĐĂNG KÝ DÙNG THỬ