Một số tác phong bắt buộc mà nhân viên khách sạn cần phải có

07/04/2016 Blog

The behavior of an employee:

 – Must be dressed, dress neatly or as prescribed by the hotel where they work.

– Do not wear jewelry such as gold and silver too much because while serving can entangle or cause hard feelings chiu.neu diners needed only a wedding ring but it is plain ring without gemstones.

– Always smiling affable with visitors, not playing or talking in front rude guests

nv

How to setup the table:

– Prepare the devices needed for a table (depending on the number of guests 2 persons or more)

– When placing the setup Notes knife, spoon and fork in the order of dishes and placed in turn from the outside, such as utensils, appetizer, main course dessert.

Service:

– Upon arrival: greeted and invited guests at the table, pulled a chair to sit then politely gave carte menu for guests, and provides a list of drinks to guests

– Receive requests from guests then carefully recording the information in the book.

– Transfer requests to the kitchen department and preparation department for processing.

– Bring food and drinks on the table guests: tray can be used to prevent hot dishes, when put on the table a plate in hand, they must not be placed on the table tray visitors.

– It can be taught how to use food to guests and introduced the sauce served with.

– Happy guests a delicious meal.

Stage charge:

– When guests request it put the bill charged to guests: reading once the food and beverage customers have used then said the total amount must be paid, take the money from the client and if the client makes redundant thanks Just a moment, then said visitors to the hotel will rot immediately.

Stage off guests:

– Standing right at the door ready to open to guests. Remember to push the door outwards. always smiled and greeted guests see you.

 Read more ezFolio Hotel Management Software

CÁC BÀI VIẾT LIÊN QUAN

ĐỪNG BỎ LỠ

Marketing hiệu quả cho mô hình lưu trú nhỏ và vừa

Việc xuất hiện của các kênh OTA đã khiến cuộc đua đặt phòng trực tuyến trở nên gay gắt hơn bao giờ hết, và việc tận dụng các kênh OTA như là một giải pháp Marketing hiệu quả cho các mô hình lưu trú nhỏ và vừa đang được nhiều …

Tăng doanh thu bán phòng trực tiếp bằng hiệu ứng Billboard

Hiệu ứng Billboard trong ngành Hospitality là công cụ đắc lực giúp chủ khách sạn, homestay giảm áp lực phụ thuộc nguồn khách đặt phòng vào các kênh OTA (Online Travel Agency – như Booking, Agoda, Expedia…) bằng việc tận dụng hiệu quả marketing khi xuất hiện trên các kênh …

Kết hợp giải pháp ezFolio – ezTicket trong việc vận hành Yoko Onsen Quang Hanh

Đảm bảo công suất 9000 lượt khách trong một thời điểm đón tiếp là hiệu quả đến từ gói giải pháp quản lí mà ezCloud mang đến cho Yoko Onsen Quang Hanh, Quảng Ninh – tổ hợp nghỉ dưỡng suối nước nóng đầu tiên tại Việt Nam. Để xúc tiến …

Chương trình khuyến mại Pre order

ezCloud triển khai chương trình “Pre-order: Đặt sớm giảm sâu”

Quý khách hàng thân mến, Nhằm giúp khách hàng dễ dàng hơn trong việc mua sản phẩm phần mềm quản lý khách sạn của ezCloud, từ 01/04 – 30/04/2020, ezCloud triển khai chương trình ưu đãi hấp dẫn: “Pre-order – Đặt sớm giảm sâu”.  Theo đó, khách hàng chỉ cần …

ezCloud ra mắt ezPayment

ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán tích hợp trên phần mềm quản lý khách sạn

Quý khách hàng thân mến, Hiện nay, việc thanh toán online đang ngày càng trở nên phổ biến trong mọi lĩnh vực, và du lịch – khách sạn cũng không phải là ngoại lệ. Hiểu được điều đó, ezCloud ra mắt ezPayment – trung tâm kết nối thanh toán giữa …

ezCloud triển khai chương trình Đồng hành cùng khách sạn mùa đại dịch Corona

Quý khách hàng thân mến, Như quý khách đã biết, đại dịch Corona đã khiến cho các doanh nghiệp trong ngành du lịch khách sạn ở nước ta vô cùng điêu đứng. Và để đồng hành cùng quý khách trong thời gian khó khăn này, từ 01/03 – 31/03/2020, ezCloud …

Nhận ngay các bí quyết quản lý & kinh doanh khách sạn mới nhất từ Blog ezCloud